زمان جاری : جمعه 06 مرداد 1396 - 5:37 بعد از ظهر
نام کاربری :
پسورد :

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

کاربر گرامی:اگر تازه ثبت نام کرده اید لطفا قوانین انجمن را بخوانید،تا با مشکلی روبه رو نشوید.


تاپیک سایت های مفید و کاربردی
•´¯`•.چت روم تالار گفتمان اسکینک دات آی آر .•´¯`•
تاپیک جامع تغییر نام کاربری اعضای اسکینک

پاسخ جدید
تعداد بازدید 12
نویسنده پیام
homayerastin
آنلاین

ارسال‌ها : 13
عضویت: 6 /6 /1395
برندسازی چیت؟
برندسازی
چیت؟


در
دنیای حال حاضر که اکثر فرایندها و امور به سمت تجاری سازی پیش می روند قطعا
معقوله برند سازی
بسیار مهم است و اشخاص حقیقی و حقوقی که برند معتبر و شناخته شده ای دارند به
موفقیت در بازار تجارت نزدیکتر می باشند از همین رو برندسازی و برندینگ در ایران و
سایر کشورهای دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است و به عبارت دیگر می توان گفت به
یک کار مهم تبدیل شده است و بسیاری از انسانها در این حوزه مشغول به کارند , در
این متن سعی نموده ایم تا بیشتر درباره برند و برندسازی توضیح دهیم تا برای
متقاضیان ثبت برند ملموس تر شود.


علامت
تجاری یا برند
همان چیزی
است که مخاطب، صفات و ویژگی‌های آن را با دیدن، شنیدن، حس کردن و ... به
صورت ذهنی , دیداری یا شنیداری در ذهن و قلب خود تداعی می‌کند در واقع برند شامل
همه احساسات ، مفاهیم و ویژگی‌هایی است که به یک نام وابسته است.


و
اما واژه برند به زبان فارسی به محصول یا خدماتی گفته می‌شود که اعتبار و ارزش
اجتماعی داشته باشد, در واقع برندهای دلخواه آنهایی هستند که دارای ماهیت و قدرت
اجتماعی بالایی بوده و افراد نسبت به آنها حس مالکیت داشته باشند در واقع برندی
دارای قدرت است که بتواند هیجان و عواطف مصرف کننده را برانگیخته و مشتری بتواند
به آن اعتماد کند.


هدف از ثبت علامت تجاری چیست؟


هر
برند یا علامت تجاری از طریق حصول اطمینان از
حقوق انحصاری برای شناختن كالاها و خدمات یا اجازه دادن به دیگران مبنی بر استفاده
از آن در صورت پرداخت مبلغ ، صاحب اثر را محافظت می‌كند , مدت زمان این حفاظت
متفاوت است ولی آرم تجاری قابلیت تمدید شدن نامحدود توسط پرداخت مبلغ مربوطه را
دارد , محافظت آرم تجاری توسط مراجع قانونی كه در اكثر نظام‌ها اجازه متوقف كردن
تخلف در این زمینه را دارند، تأیید می‌شود.


از
دیدگاه وسیع‌تر، علائم تجاری با رسمیت بخشیدن و دادن سود اقتصادی به صاحبان آنها،
در سطح جهانی سرمایه‌گذاری کرده و این ابتكار را ترویج می‌دهد. حفاظت علائم تجاری
همچنین مانع تلاش‌های رقبای غیرمنصف، مثل متقلبان،‌ برای استفاده از علائم مشخص به
منظور فروش محصولات و ارائه خدمات نامرغوب یا متفاوت می‌شوند. این نظام، آگاهی و
امكان سرمایه‌گذاری جهت تولید و فروش كالاها و خدمات را در منصفانه‌ترین شرایط
ممكن به مردم می‌دهد و از این راه تجارت بین‌المللی را تسهیل می‌كند.


علائم تجاری ممنوع


انتخاب
و ثبت علامت تجاری تابع شرایط خاصی است كه در قوانین كشورهای مختلف
با توجه به عرف جامعه، عفت عمومی، اخلاق حسنه، مصالح كشور و رعایت مسائل مذهبی و
اخلاقی محدودیت‌هایی برای آن در نظر گرفته شده است.


به
موجب ماده ٥ قانون، ثبت علائم و اختراعات زیر ممنوع است:


علامت
هلال احمر، نشان و آرم‌های دولت ایران


پرچم
رسمی ایران با علامت مخصوص جمهوری اسلامی و شعار الله اكبر


پرچم‌های
منتسب به دولت و کشور ایران و هر پرچم منع شده توسط دولت ایران


علامت
تجاری موسسات رسمی مانند هلال احمر، صلیب سرخ، رجاء، همراه اول و نظایر آن


كلمات
و یا عباراتی كه موهوم انتساب به مقامات رسمی ایران باشد از قبیل دولتی، ایران و
امثال آن‌ها


واژه‌های
عام:


به
عنوان مثال کلمه \"رایانه\" و یا \" کتاب\" به تنهایی غیرقابل ثبت
هستند، زیرا این کلمات واژه‌هایی عام برای کلیه محصولات با این نام هستند و نمی‌توان
استفاده از این کلمات را انحصاری نمود.


یکشنبه 11 مهر 1395 - 11:34
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر





برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


X بستن تبلیغات
نمایندگی هاست خرید هاست
گروه وبمستران اسکینک

تعداد اعضا : 357 نفر