زمان جاری : پنجشنبه 02 شهریور 1396 - 11:10 قبل از ظهر
نام کاربری :
پسورد :

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

کاربر گرامی:اگر تازه ثبت نام کرده اید لطفا قوانین انجمن را بخوانید،تا با مشکلی روبه رو نشوید.


تاپیک سایت های مفید و کاربردی
•´¯`•.چت روم تالار گفتمان اسکینک دات آی آر .•´¯`•
تاپیک جامع تغییر نام کاربری اعضای اسکینک

پاسخ جدید
نویسنده پیام
reza152
آنلاین

ارسال‌ها : 344
عضویت: 26 /1 /1395
سن: 21
آی دی تلگرام:
تشکرها : 67
تشکر شده : 63
اموزش سئو و بهینه سازی سایت (قسمت دوم ) اختصاصی شتاب فایل
اموزش سئو و بهینه سازی سایت (قسمت دوم ) قسمت اول رو هم در اسکینک قرار دادم در سایت هم هست

اختصاصی از شتاب فایل
همه نکاتی که در سئو و بهینه سازی سایت باید بدانید
قبل
از معرفی نکات مهم ممکنه سوالاتی در زمینه سئو به ذهن شما خظور کنه من
اینجا به همش جواب میدم و اگه سوال دیگه ای داشتیت در تاپیک بپرسید
دعوت
میکنم قسمت اول رو هم بخونید ولی اگه نخوندید این قسمتی که براتون اماده کردم کامل و جامع هست و خواهش میکنم اگه علاقه به سئو دارید همه مطالب رو
با حوصله بخونید
خوب بریم سر اصل مطلب سئو
– ممکنه شما بپرسید، یه وبلاگ میشناسید که در موضوع رقابتی
در صدر نتایج گوگل هست.یه وبلاگ، عموما از بهینه شدن برای خیلی از فاکتور
ها محرومه و دسترسی های لازم رو نداره.پس چرا بالاست؟ دلیلش بقیه فاکتور ها
هست.فاکتور های در سطح کل دامنه، شبکه های اجتماعی، فاکتور های مرتبط با
بک لینک، و رفتار کاربر هست.

۳-
شاید بپرسید، سایتی قوی از هر نظر رو میشناسید که یه سایت ضعیف تر، از نظر
فاکتورهای سئو، همیشه بالای اون قرار داره.جواب اینجاست که بدون شک، شما
همه فاکتور ها رو بررسی نکردید و اگر هم بررسی کردید، به همه فاکتور ها وزن
یکسانی دادید.فاکتور هایی مثل تراست رنک، و
طبیعی بودن بک لینک ها، وزن خیلی زیادی دارن.در عوض url مناسب یا تاریخ
انقضای دامنه، وزن خیلی کمتری دارن.ضمن اینکه خیلی فاکتور ها هم برای موتور
های جستجو محفوظه.علاوه بر این، خطا هم وجود داره.الگوریتم های گوگل و موتور های جستجو لزوما صد در صد درست نیستند.(پرستش گوگل رو بخونید)

۴-
شاید شما برای سئوی سایت خودتون اقدام کردید و در خیلی از کلمات، رتبه
خوبی گرفتید، اما به محض اینکه سراغ کلمات کلیدی دیگه رفتید، دیگه، خبری از
موفقیت نبود.در عین حال هم همه چیز رو رعایت کردید.جواب اینجاست که شما
رقابت رو فراموش کردید! قرار نیست سختی عبارت “فروش فلش مموری” با عبارت
“خرید موبایل” یکی باشه! قرار نیست،رقابت عبارت “تور یزد” با عبارت “تور
کیش” یا “تور ترکیه” یکی باشه! “دکوراسیون داخلی” هم رقابتش چند ده برابر
بیشتر از عبارت “اجرای دکوراسیون داخلی” هست.رقابت کلمه “سئو” رو با رقابت
عبارت “خدمات سئو” خودتون مقایسه کنید! هر چقدر سطوح رقابت بالا بره، سطح
سئو حرفه ای تر میشه و کم کم، افراد معمولی سئو، کنار میرن، و حرفه ای ها،
جای اونها رو می گیرن.حتما آموزش تشخیص رقابت کلمات کلیدی
رو مطالعه کنید.نمی گم سئو کار، بلکه کسی که دید درستی درباره سئو داشته
باشه، قبل از تعداد کلمات کلیدی، روی وزن و رقابت اونها تمرکز میکنه و
رقابت رو بررسی می کنه.(آموزش انتخاب صحیح کلمات کلیدی رو مطالعه کنید)

۵-
شاید شما سئوی یک یا چند(حتی چندین) سایت رو با موفقیت به اتمام رسوندید
اما برای سایت های جدید، دیگه حرفی برای گفتن ندارید و می بینید، به اون
راحتی قبل دیگه نمیشه سایتی رو بالا آورد یا روش هایی که بلد بودید، انگار
از کار افتادن!برای بدست آوردن پاسخ، علاوه بر مطالعه این توضیحات که تا
اینجا داده شد، و لیست فاکتور های زیر، حتما مقاله های “قوانین نانوشته گوگل” و “چرا محاسبات ما در سئو غلط از آب در می آید” رو بخونید.

با
توجه به توضیحات بالا ، فاکتور های پایین که اکثرش هم بدیهی هست، رو
مطالعه کنید و بیایید با هم تفکر حرفه ای تری رو درباره سئو داشته
باشیم.سئو مطلق نیست!!!همه چیز به هم تنیده شده و وابستست.



فاکتور های در سطح کل دامنه :
۱- عمر دامنه

۲- وجود کلمه کلیدی در دامنه (به شدت ضعیف.تاثیر نام دامنه بر سئو را بخوانید).

۳- تاریخ انقضای دامنه (هر چه بیشتر بهتر)

۴- تاریخچه دامنه.دامنه هایی که مدام توسط دیگران خرید و فروش شده اند، از دید گوگل، کم ارزش می شوند.

۵-
نام دامنه، عینا کلمه کلیدی اصلی سایت و عبارت جستجو شده باشد و تا جای
ممکن کوتاه باشد و حروف اضافه نداشته باشد.(باز هم مرتبط با تاثیر نام
دامنه در سئو)

۶- خصوصی یا عمومی بودن whois . بهتر است whois دامنه شما خصوصی نباشد.

۷-رتبه اعتماد یا تراست رنک (Trust Rank)

۸-
پسوند دامنه (TLD) .دامنه های ir برای داخل ایران بهینه سازی شده اند و
مثل این است که در وب مستر تولز، یک دامنه دات کام را روی کشور ایران،
Target کرده باشید.در عین حال، رتبه گرفتن دامنه های هر کشور، برای رتبه
گرفتن در کشور های دیگر، مشکل تر است.

۹ – Domain Authority – اعتبار دامنه

۱۰-
محتوای سایت به صورت کلی و دست اول بودن آنها.شاید یک سایت ۱۰۰ هزار صفحه
داشته باشد اما در هیچ کدام، حرف جدید یا مفیدی برای گفتن نداشته باشد.گوگل
به طور کلی، همه صفحات و محتوای سایت را بررسی می کند و نتیجه می گیرد که
هر سایتی، (درون صفحاتش) چقدر دارای محتوای مفید است.

۱۱- ساختار
مناسب قالب و ساختار سایت.وقتی گوگل بتواند خیلی خوب، ساختار سایت شما را
درک کند، بهتر می تواند بفهمد کجای سایت شما مربوط به چه چیزی است و در
نتیجه بهتر می تواند برای رتبه بندی سایت شما، تصمیم بگیرد.

۱۲-
میزان به روز بودن مطالب سایت.وقتی صفحه یا محتوای جدیدی در سایت شما درج
می شود، گوگل متوجه پویا و فعال بودن سایت شما می شود و به صورت کلی، در
سئوی همه صفحات، موثر است.این فاکتور، ارتباط مستقیمی با خاصیت Freshness گوگل دارد.

۱۳- سرعت بارگذاری مناسب سایت.با سرعت ping اشتباه نگیرید.

۱۴- تعداد صفحات سایت.در آموش url مناسب سئو، مفصلا درباره اینکه چطور، بتوانیم با بهینه سازی آدرس ها، تعداد صفحات را به شکلی طبیعی و اصولی، زیاد کنیم، صحبت کردیم.

۱۵- داشتن نقشه سایت برای موتور های جستجو. زیرا موجب مراجعه بیشتر خزنده ها به صفحات سایت می شود.در صورت نداشتن نقشه سایت، ممکن است خزنده ها خیلی دیرتر صفحات جدید را ایندکس کنند و مورد بررسی قرار دهند.
۱۶- پیج رنک گوگل دامنه.(صفحه اصلی سایت).

۱۷- Real Page Rank
۱۸-
میزان ثبات و پایداری سایت و نداشتن قطعی و محل فیزیکی سرور .قطعی های
کوتاه مدت، آسیبی به سئو وارد نمی کند.مکان سرور هم در کنار مکان بک لینک
های سایت، و کشور جستجو کننده ها در رتبه بندی تاثیر گذار است.(تاثیر هاست
و سرور بر سئو را بخوانید).

۱۹-
داشتن پروتکل امن SSL یا همان HTTPS به خصوص برای سایت های فروشگاهی. این
مورد اخیرا از فاکتور های مثبت رتبه بندی از نظر گوگل اعلام شده است.گوگل
با این کار، وب مستران را تشویق به استفاده از HTTPS برای امن تر کردن
دنیای وب کرده است.

۲۰- عناوین و متا تگ های تکراری در همه صفحات.

۲۱-
محتوای تکراری در کل سایت و وجود دامنه پارک شده(ضرر پارک دامنه). وجود یک
یا چند صفحه یا مطالب مشابه و تکراری، با چند url ، از فاکتور های منفی
رتبه بندی به شمار می رود.

۲۲-
وجود نقشه سایت برای کاربر. اینکه کاربر به واسطه لینک های بالای سایت،
متوجه شود که در کجای سایت قرار دارد و چه گروه هایی در سایت وجود دارد.این
مورد، یکی از استاندارد های UX است که با فاکتور های در سطح راحتی کاربر،
گره خورده است.
۲۳- بهینه سازی بیش از حد (over optimization) در کل سایت.این فاکتور، از جمع فاکتور های در سطح صفحات، به دست می آید.

۲۴- اتصال سرویس های گوگل مثل یوتیوب، گوگل پلاس، وب مستر تولز و Analytics به وب سایت.
ادامه و کامل در سایت
برای ادامه مطلب کلیک کنید

یکشنبه 02 آبان 1395 - 21:54
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از reza152 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: miladshirzad5575 &





برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


X بستن تبلیغات
نمایندگی هاست خرید هاست
گروه وبمستران اسکینک

تعداد اعضا : 357 نفر