زمان جاری : شنبه 27 آبان 1396 - 9:42 قبل از ظهر
نام کاربری :
پسورد :

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

کاربر گرامی:اگر تازه ثبت نام کرده اید لطفا قوانین انجمن را بخوانید،تا با مشکلی روبه رو نشوید.


تاپیک سایت های مفید و کاربردی
•´¯`•.چت روم تالار گفتمان اسکینک دات آی آر .•´¯`•
تاپیک جامع تغییر نام کاربری اعضای اسکینک

پاسخ جدید
نویسنده پیام
iranmct
آنلاین

ارسال‌ها : 71
عضویت: 16 /11 /1394
تشکر شده : 16
تفاوت برندسازی و برندینگ
تفاوت برندسازی و برندینگ

کسی که به صورت تخصصی فرایند مدیریت استراتژیک برند را انجام داده است ، کاملا آگاه است که برندینگ Branding با برندسازی Brand Building متفاوت است. برندینگ به معنای اقدامات و عملیاتی است که یک سازمان سعی می‌نماید تا برندی خلق شود. اما همه عملیات برندینگ به خلق یک برند ( ساختن برند ) ختم نمی‌شود، گاه موجب تخریب عملیات بازاریابی سازمان است.

برندسازی حاوی تمام ابعاد و جنبه‌های ایجاد هویت تجاری و فردی است. برندسازی تنها موجب افزایش صدای برند و آگاهی از برند در نزد مشتری نخواهد شد ، بلکه موجب ایجاد هویت و ارزش برند است.
ظهور پلتفرم‌های مشارکتی و تعاملی ، به بسیاری از کسب‌وکارها فرصتی برای افزایش آگاهی از برند و ارزش ویژه برند می‌گردد. اگر به برندسازی فردی و یا برندسازی شرکتی فکر می‌کنید، نکته‌ای را در نظر داشته باشید ، برندسازی یک نیاز به صرف زمان و منابع زیادی خواهد داشت.


ادامه مطلب : تفاوت برندسازی و برندینگ
شنبه 14 مرداد 1396 - 14:16
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
iranmct
آفلاین



ارسال‌ها : 71
عضویت: 16 /11 /1394
تشکر شده : 16
پاسخ : 1 RE روش ارزیابی عملکرد فروشنده
روش ارزیابی عملکرد فروشنده
فرض که سازمانی دارای یک سیستم بسیار حرفه‌ای برای جمع‌آوری اطلاعات و گزارش دهی تحت داشبوردهای مدیریتی با رنگ‌ها ، داده‌ها و نمودارهای متعددی بسیار جذابی داشته باشد. اما آیا این داده و اطلاعات نباید به ارزیابی عملکرد فروشنده بی انجامد ؟

اگر به دهه ۷۰ یا ۸۰ برگردیم ( حداقل بر اساس اسناد ، کتب چاپ شده بین المللی در حوزه فروش ) ، ارزیابی بر اساس درآمد صورت میذیرفت . در آن زمان برای ارزیابی عملکرد فروشنده به ابعاد زیر توجه میشد :
  1. تلاش‌ها[*]تماس‌ها[*]مکالمات و مذاکرات[*]تعیین زمان ملاقات[*]ملاقات جدید[*]ارائه پیشنهاد[*]فروختنامروزه، با وجود دشبوردهای حرفه‌ای ، همچنان رصد تمام فعالیت‌های رخ داده و یا پیشنهاد داده شده در برنامه فروش ، انجام نمی‌شود. اما تعداد زیادی از فعالیت‌های مدیران فروش و فروشنده‌های سازمان رصد ، ارزیابی شده و مورد توجه قرار میگیرد. ( توجه نمایید : ارزیابی عملکرد با درآمد یکی نیست ، اما رابطه مستقیم بایکدیگر دارند ).

  2. بنابراین ارزیابی عملکرد باید شاخص های دیگری داشته باشد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت .
    ادامه مطلب : روش ارزیابی عملکرد فروشنده
یکشنبه 05 شهریور 1396 - 09:49
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
اطلاعیه جلسه مدیران اسکینک
iranmct
آفلاین



ارسال‌ها : 71
عضویت: 16 /11 /1394
تشکر شده : 16
پاسخ : 2 RE تفاوت برندسازی و برندینگ
برندسازی Brand Building
برندسازی یکی از ابعاد جامع توسعه کسب‌وکار و تقویت جایگاه افراد در جامعه و بازار است. وظیفه برندسازی تنها افزایش جاروجنجال و آگاهی از برند نیست ؛ بلکه به دنبال هویت بخشی به برند و ارزش ‌آفرینی برای برند است. ظهور برنامه‌های تعاملی و مشارکتی سبب شده است تا تعداد زیادی از کسب‌وکارها ، شانس افزایش آگاهی از برند و افزایش ارزش برند را داشته باشند. اگر شما نیز به فکر برندسازی شخصی ( برندسازی فردی Personal Branding ) و یا برندسازی شرکتی Corporate Branding خود هستید ، شاید خوب است که بدانید برندسازی نیاز به صرف بودجه و زمان دارد. در ادامه این بخش به تعریف برندسازی و بیان انواع آن خواهیم پرداخت ، همچنین خواهیم گفت که برندسازی در چه گام صورت می‌پذیرد. باید دقت نمایید که بین برندسازی و برندینگ تفاوت وجود دارد.

برندسازی چیست ؟
برندسازی Brand Building ، بیش از چیزی است که در واقع جوهره کلمه برندسازی است در ذهن تداعی می‌گردد. برخی تصور می‌نمایند که برندسازی تنها به ایجاد ارتباط اطلاق می‌گردد. درحالی‌که که این تنها یک بعد ماجراست. شاید بهتر باشد برای تعریف برندسازی به تعریف فرایند خلق ارزش برای مشتری بپردازیم. این فرایند شامل تمام ان چیزی است که مصرف‌کننده در خصوص کلیت برند می‌داند، حس و تجربه می‌نماید.
برای تعریف صحیح از برندسازی، ابتدا باید انواع برند را به درستی بشناسید و سپس به تعریف گام‌های اساسی دستیابی به یک برندسازی موفق و موثر بپردازیم .
۱- با تعریف برند خود آغاز نمایید.

محصول یا خدمات خود را بررسی نمایید. جایگاه محصول و خدمات را بازار تعیین نمایید. میزان بار روانی و احساسی همراه محصول را بررسی و نیازها و دغدغه‌های مشتریان را شناسایی نمایید. شخصیت برند شما باید ارتقاء دهنده کسب‌وکار ، ارتباط‌دهنده مشتریان با سازمان و متمایزکننده محصولات و خدمات شما در بازار باشد.

ادامه مطلب : ۱۰ استراتژی برندسازی موثر برای جذب مشتری
دوشنبه 13 شهریور 1396 - 19:35
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
اطلاعیه جلسه مدیران اسکینک
iranmct
آفلاین



ارسال‌ها : 71
عضویت: 16 /11 /1394
تشکر شده : 16
پاسخ : 3 RE برندینگ شرکتی
برندینگ شرکتی چیست ؟
برندینگ شرکتی ( برندینگ سازمانی ) اشاره به فعالیت‌های مدنظر در مسیر ارتقاء نام تجاری ( نام برند ) یک واحد تجاری ( واحد حقوقی ) است. فعالیت‌های و برنامه‌ریزی‌های برندینگ شرکتی با برندینگ محصولات و خدمات متفاوت است زیرا دامنه برندینگ شرکتی خیلی وسیع‌تر است. برای درک ساختار برندینگ شرکتی بهتر است که این مقاله که در خصوص معماری برند Brand Architecture را نیز مطلعه نمایید.

امروز برندینگ به عنوان یک فرایند شکل‌گیری تصویر و هویت تقریبا در هر بخشی از جامعه پذیرفته شده است. هر چند که ما از برندینگ در مورد بخش محصولات و خدمات آگاهی بیشتری داریم، برندینگ شرکت مانند برندینگ توسط بخش‌های مختلف مانند ورزش، سازمان‌های غیردولتی، سازمان‌های فرهنگی و مذهبی از جمله ساخت برند کشوری و منطقه‌ای توسط ملت‌ها در زمینه‌های مختلف را می‌توان شاهد بود. برندینگ و تصویرسازی یک تمرین مهم برای همه سازمان‌ها و نیز نهادها است.

با رشد و پیشروی سازمان‌ها، برندینگ تبدیل به یک حرکت استراتژیک شده است که متعلق یا طراحی‌شده توسط دپارتمان بازاریابی آن‌ها نیست. این مدیران عامل و ارشد هستند که مدیریت و مالکیت هویت برند سازمان‌های بزرگ را بر عهده دارند.در حقیقت در بعضی موارد پیش برنده سازمان هویت برند شخصی خود را با نیاز به ساخت و مدیریت کسب‌وکار یا هویت سازمان به خوبی با هم همراه می‌نماید. ریچارد برانسون شاید بهترین مثال باشد از کسی که خود یک برند است و هم‌زمان صاحب شرکت Virgin است.
ادامه مطلب : برندینگ شرکتی
شنبه 18 شهریور 1396 - 11:45
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
اطلاعیه جلسه مدیران اسکینک
iranmct
آفلاین



ارسال‌ها : 71
عضویت: 16 /11 /1394
تشکر شده : 16
پاسخ : 4 RE تفاوت برندسازی و برندینگ
معرفی محصول جدید
معرفی محصول جدید به بازار می‌شود، نقطه اوج تجلی زحمات کارکنان یک سازمان است. اما چگونه باید از موفقیت سازمان در زمان معرفی محصول به بازار مطلع شد؟ آیا معرفی محصول جدید به بازار ، بر اساس همان برنامه‌های از پیش تعیین شده است ؟

برای رشد درآمد ناشی از محصول جدید ( بر اساس اهداف از پیش تعریف‌شده ) چند گام ساده وجود دارد. اگر اقدام به معرفی محصول با فکر و برنامه‌ریزی مناسب همراه نباشد حتما درآمد مورد نظر را به دنبال نخواهد داشت. در زمان معرفی باید داستان محصول را برای مشتریان تعریف نمود و به این سوال پاسخ داد : ” تغییر چرا ؟
گام ۱ : پیام‌رسانی

معرفی ارزش محصولات به مشتری بسیار حائز اهمیت است. باید به مشتری بالقوه بگوییم که چرا باید این محصول را از ما بخرد و نه از رقیب ما . شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که مشتری حتما ارزش محصول شما را درک نماید. در عوض شما باید دست به اقدامات خاصی بزنید تا متوجه شود که محصول شما از چه طریقی به وی کمک خواهد نمود. در غیر این صورت ، احتمال جذب بودجه مشتری بسیار پایین است.
ادامه مطلب : ۳ گام اساسی در معرفی محصول جدید به بازار
شنبه 25 شهریور 1396 - 11:09
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
اطلاعیه جلسه مدیران اسکینک
iranmct
آفلاین



ارسال‌ها : 71
عضویت: 16 /11 /1394
تشکر شده : 16
پاسخ : 5 RE تفاوت برندسازی و برندینگ
اصول مذاکره
اصول مذاکره چیزی است که میتوان آموخت ، زیراکه مذاکره یک مهارت و دانش مرتبط با آن را اصول و فنون مذاکره مینامند. معمولا کارآفرینان مذاکره‌کنندگان خوبی نیستند. غالبا برای اولین بار در جایگاه مدیر یک کسب‌وکار ایستاده و برای ارتباط با سایر شرکت‌های تامین کننده یا توزیع‌کننده و یا حتی اعضای سازمان خویش بر تکنیک‌های مذاکره تسلط ندارند. برای تاسیس و موفقیت یک کسب‌وکار به صدها و گاه هزاران مذاکره نیاز است . در جایی در نقش فروشنده و در جایی دیگر در نقش مشتری باید بتوانید در قامت یک مذاکره‌کننده به خوبی عمل نمایید.

مذاکره از کودکی آغاز می‌گردد، همان زمان که برای دیدن برنامه تلویزیونی یا بازی با وسایل خود از مادرتان زمان بیشتری تقاضا می‌نمودید. اصول مذاکره در مدرسه یا دانشگاه به صورت رسمی آموزش داده نمی‌شود و هرکس بر اساس تجربه حاصل از محیط اطراف خویش (خانواده و جامعه) به سطحی از قدرت مذاکره دست میابد.در ادامه به بیان برخی از تکنیک‌های مذاکره خواهم پرداخت که می‌تواند شما را یاری نماید.



اصول مذاکره
۱- آماده‌سازی ، آماده‌سازی ، آماده‌سازی

ورود به مذاکره ، بدون آماده‌سازی ، جز به شکست نمی‌انجامد. اول از خودتان شروع نمایید. از چیزی که می‌خواهد مطمئن شوید. در خصوص فرد یا سازمان مقابل تحقیق نمایید، نیازهایش را بشناسید، نقاط قوت و ضعف آن را درک نمایید. شاید نیاز باشد از یک مشاوره مدیریت ، مشاوره مالی یا یک وکیل نیز کمک فکری دریافت نمایید.

۲- به زمان‌بندی توجه نمایید
زمان‌بندی در مذاکره بسیار حائز اهمیت است. سوال پرسیدن بسیار مهم است ، اما اینکه چه زمانی بپرسید، بسیار مهم است. زمان هجوم و زمان انتظار را باید در نظر داشت . دقت نمایید که اگر زمان فشار در طرف مقابل زیاد باشد حتما موجب تخریب رابطه در بلندمدت خواهد شد.

۳- تمایلات شخص را کنار گذارید
یک مذاکره‌کننده حرفه‌ای به اینکه چه کسی از نتایج یک مذاکره موفق سود واقعی را می‌برد ، فکر نمی‌کند و به تنها به موفق بودن در مذاکره می‌اندیشد.وظیفه یک مذاکره‌کننده حرفه‌ای این است که این حس را در طرف مقابل ایجاد نماید که توافق نهایی ، نتیجه ایده و تمایل اوست.

۴- تقویت مهارت شنیداری
یک مذاکره‌کننده حرفه‌ای ، شنونده صبوری است. دیگران را قطع نمی‌کند. دیگران را تشویق می‌کند که اول صحبت نمایند. زیرا امکان فکر کردن را به شما می‌دهد.

۵- سوال پرسیدن بسیار مهم است
با سوال پرسیدن تقاضا و اولویت‌های طرف مذاکره مشخص می‌گردد. اگر ندانیم ، چه تشریح نماییم ؟ سوال تکنیک هک نمودن مغز طرف مقابل است و پاسخ مناسب به آن سوالات ،کرک مورد نیاز دستیابی به موفقیت است.

۶- پیش‌بینی انتظارات
باید برای انتظارات خویش و تمام احتمالات ممکن برنامه داشته باشید. حتما طرف مقابل نیز به همین موارد فکر می‌کند، پس هرگز پیشنهاد اول را قبول ننمایید. حتی اگر بهتر از آن چیزی باشد که انتظارش را داشته‌اید. بهتر از در اولین گام ، پیشنهاد را مؤدبانه رد نمایید. زیرا که معلوم نیست که چه امتیازات دیگری می‌توانید به دست آورید.

۷- ارائه نظر و انتظار عکس‌العمل
حتما وارد مذاکره‌ای شوید که طرف مقابل به نتایج حاصل از قرارداد ، حتما متعهد باشد. مذاکره و بعد قراردادی که بین دو طرف چسبی بین آنان به نام تعهد کتبی وجود نداشته باشد، هر لحظه در خطر است .

۸- هرگز وارد مشکلات دیگران نشو
معمولا طرف مقابل شما ، برای آنکه آنچه شما می‌خواهید به شما ندهد، مشکلات خود را بر سر میز مذاکره آورد تا مشکلات خود را به مشکلات شما تبدیل نماید. هرگز اجازه این کار را به وی ندهید.شاید برای مشکلاتش راهکاری بیابید تا این مشکلات بر معامله شما اثر منفی نگذارد و شما را به عقب‌نشینی وادار ننماید. مثلا اگر در خصوص بودجه خود گلایه نمود وی را به راهکارهای تامین مالی سوق دهید.

۹- بر اصول خود پایبند مانید
به عنوان یک شخص حقیقی و یا مالک یک کسب‌وکار ، حتما دارای یک سری اصول و قواعد برای خودتان هستید که حاضر به زیر پا گذاشتن آن نیستید. این قواعد خط قرمز شماست ، اگر طرف مقابل از آن خطوط قرمز عبور کرد، باید به ترک مذاکره بی اندیشید.

۱۰- مذاکره را با تائید پایانی ببندید
اگر جلسه مذاکره به پایان خود نزدیک می‌شود، حتما تمام مطالب را یک‌بار جمع‌بندی نمایید. پس از مذاکره ، از طریق نامه یا ایمیل ، نتایج مذاکره را پیگیری نمایید.



مطلب مرتبط :



منبع : اصول مذاکره – ۱۰ تکنیک برای بهتر مذاکر کردن
دوشنبه 03 مهر 1396 - 11:52
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
اطلاعیه جلسه مدیران اسکینک
iranmct
آفلاین



ارسال‌ها : 71
عضویت: 16 /11 /1394
تشکر شده : 16
پاسخ : 6 RE تفاوت برندسازی و برندینگ


همیشه حق با مشتری نیست ، البته در مورد نوآوری ، همیشه حق با مشتری است. این مشتری است که تعیین می‌نماید که جهش بزرگ تجاری یک شرکت در معرفی محصولات و خدمات جدید به سمت درستی می‌رود یا خیر. مشکل اغلب برندها این است که مشتریان نسبت به کارایی محصول ” اینکه آیا این محصول می‌تواند به حل مشکلاتشان کمک نماید یا خیر ” مشکوک و بدبین هستند و باید بررسی نمایند که آیا راه حل ، به اندازه کافی مناسب است یا خیر.

یک جمله جالب از هنری فورد ( مدیرعامل فورد ) نقل می‌شود : ” اگر از مردم می‌پرسیدم که چه می‌خواهند، پاسخ می‌دادند : یک اسب سریع‌تر ” . هنری فورد به دنبال یک چیز سریع رفت اما آن چیز اسب نبود. پس همیشه حق با مشتری نیست. اما تشخیص قسمت‌های درست خواسته مشتری ، بسیار مهم است. این همان گام اصلی در ارائه نوآوری و جلوگیری از شکست است.
شکست ، ناشی از عدم تلاش نیست. شرکت‌هایی که واقعا مفهوم مدیریت را متوجه هستند ، بر درک و شناخت صحیح از مشتری ، سرمایه‌گذاری داشته و پشت درهای بسته تصمیم‌گیری نمی‌نماید. شرکت‌های مقدار زیادی اطلاعات را در مورد رفتار، نظرات و نگرش‌های فعلی و بالقوه جمع‌آوری می‌نماید. مشکل زمانی بروز می‌نماید که سازمان با توجه به اطلاعات در دسترس می‌خواهد یک راه حل برای مشتری پیدا نماید، اما این سازمان‌ها نمی‌دانند که کدام بخش از اطلاعات مهم ، کدام بی‌اهمیت و کدام بخش را باید نادیده‌گیرند. همه این‌ها موجب سردرگمی سازمان‌ها می‌گردد.
بسیاری از شرکتها بر اساس اطلاعات بدست آمده از تعداد محدودی از مشتریان ، پیرامون رضایت سنجی مشتری ( با یک پرسشنامه ) ، تصمیم سازی مینمایند. البته این ابزار در جای خود قابل احترام است اما باید فراتر از این و به بیش از آن برای درک مشتری فکر نمود. باید متوجه شد که مشتری چه تقاضایی دارد و چه عواملی سبب جابجا شدن ترجیح مشتری میگردد و چه به سوی چه صنعتی خواهد رفت.
حتی زمانی که شرکتها ، محصول جدید خود را معرفی مینمایند ، جمع آوری اطلاعات در خصوص حال و آینده آن محصول بسیار دشوار است.
ادامه مطلب :
۵ دلیل که برندها در ارائه نوآوری دچار شکست میشوند
سه شنبه 18 مهر 1396 - 23:29
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
اطلاعیه جلسه مدیران اسکینک





برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


X بستن تبلیغات
نمایندگی هاست خرید هاست
گروه وبمستران اسکینک

تعداد اعضا : 357 نفر