موضوع :
آموزشگاه اسکینک ,
آموزش سئو ,
زمان: 1395/12/30

چك ليست زير براي مديران سايت ها تهيه شده است تا نكات متعدد SEO را فراموش نكرده و آنها را در وبسايت خود اجرا نمايند و اگر برخي از سوال ها براي آنها نامفهوم و جديد است در مورد آن تحقيق نمايند
جمله اول: ما محتواي خوب توليد مي كنيم!
جمله دوم: ديگران به محتواي ما لينك داده و آن را به يكديگر معرفي مي كنند!
جمله سوم:
گوگل به سايت ما سر ميزند، با زبان خودش از او استقبال كنيم!
جمله اول: ما محتواي خوب توليد مي كنيم!
1 .آيا كاربران هدف مشخص شده اند؟
2 .آيا محتويات سايت پاسخگوي سوالات و نيازهاي كاربران هدف هست؟
3 .آيا محتواي سايت كاربران هدف را راضي مي كند؟
4 .آيا سايت از لحاظ محتوا براي كاربران هدف بهترين است؟
5 .آيا اطلاع رساني هاي مهم براي كاربران هدف صورت ميگيرد؟
6 .آيا محتواي سايت منحصر به فرد است؟
7 .آيا محتواي سايت تازه است؟
8 .آيا محتواي سايت براي كاربر هدف واضح و ساده هست؟
9 .آيا محتواي سايت مي تواند مخاطب را دقايق بيشتري در سايت نگه داشته و او را به ساير بخش هاي سايت هدايت كند؟
10 .آيا محتواي سايت طوري تنظيم شده است كه كاربران در كمتر از 7 ثانيه جذب آن شوند؟
11 .آيا در جايي كه لازم است، در ابتداي متن ها از طرح سوالاتي حاوي كلمات كليدي استفاده شده است؟
12 .آيا محتواي سايت آنقدر ارزشمند هست كه
وبلاگ نويسان و اعضاي
انجمن ها و ... آن را كپي نمايند؟
جمله دوم: ديگران به محتواي ما لينك داده و آن را به يكديگر معرفي مي كنند!
1 .آيا سايت هاي ديگر به سايت ما لينك داده اند؟
2 .آيا
انجمن هاي مرتبط به سايت ما لينك داده اند؟
3 .آيا از
وبلاگ هاي ديگر به سايت ما لينك داده اند؟
4 .آيا سايت مجهز به feed هست؟
5 .آيا دكمه اشتراك گذاري در شبكه هاي اجتماعي در سايت قرار داده شده است؟
6 .آيا سايت در شبكه هاي اجتماعي مختلف فعاليت دارد؟
7 .آيا از لينك هاي سه طرفه استفاده شده است؟
8 .آيا سايت در دايركتوري ها معرفي شده است؟
9 .آيا براي درج لينك در Answer Yahoo تلاش شده است؟
10 .آيا براي اصلاح مقاله هاي مرتبط در ويكي پديا و درج آدرس سايت به عنوان منبع اقدام شده است؟
11 .آيا براي ثبت آگهي در سايت هاي آگهي رايگان اقدام شده است؟
12 .آيا مقالات مفيد سايت همراه با لينك مقاله براي سايت هاي ارسال مقاله ارسال شده است؟
13 .آيا اخبار مفيد سايت همراه با لينك خبر براي سايت هاي ارسال خبر يا خبرگزاري ها ارسال شده است؟
14 .آيا به نويسندگان
وبلاگ هاي مرتبط براي باز نشر مطالب سايت ايميل زده شده است؟
15 .آيا براي ايجاد لينك به صورت دستي در سايت هاي مختلف برنامه اي پيوسته و رو به رشد طراحي شده است؟
16 .آيا براي ايجاد لينك به صورت دستي در سايت هاي مختلف از لينك صفحات فرعي سايت استفاده مي شود؟
جمله سوم: گوگل به سايت ما سر ميزند، با زبان خودش از او استقبال كنيم!
1 .آيا از تگ title به درستي استفاده شده است؟
2 .آيا از متا تگ Descrption به درستي استفاده شده است؟
3 .آيا از متا تگ Keyword به درستي استفاده شده است؟
4 .آيا title & Description, Keyword به صورت اختصاصي براي هر صفحه به كار رفته اند؟
5 .آيا از تگ هاي h1 و h2 و... به درستي استفاده شده است؟
6 .آيا از ويژگي title در تگ a به درستي استفاده شده است؟
7 .آيا در متن لينك شده يا text anchor از كلمات كليدي ِمرتبط با صفحه لينك شده استفاده شده است؟
8 .آيا از ويژگي “nofollow=”rel براي لينك هاي نامطمئن استفاده شده است؟
9 .آيا فقط به سايت هاي مفيد لينك داده شده است؟
10 .آيا از ويژگي alt در تگ img به درستي استفاده شده است؟
11 .آيا همه تصاوير در شاخه ويژه خودشان ذخيره مي شوند؟ )images/ir.icnd: Example(
12 .آيا وبسايت در org.w3.validator بررسي شده است؟
13 .آيا وبسايت در validator-css/org.w3.jigsaw بررسي شده است؟
14 .آيا از تكرار متن ها در صفحات مختلف جلوگيري شده است؟
15 .آيا سايت فقط از يك دامنه قابل مشاهده است؟
16 .آيا سايت فقط در صورتي ديده مي شود كه ابتدايش www است؟
17 .آيا متن هاي سايت، حاوي كلمات كليدي مرتبط با موضوع سايت هستند؟
18 .آيا متن هاي سايت حاوي كلمات مترادف و مرتبط با كلمات كليدي سايت هستند؟
19 .آيا براي مشخص كردن كلمات كليدي دورن متن از تگ Strong استفاده شده است؟
20 .آيا هر متن سايت بيش از 100 كلمه است؟
21 .آيا متن هاي سايت پاراگراف بندي شده اند؟
22 .آيا كلمات كليدي اصلي در صفحه اصلي و كلمات كليدي فرعي در صفحه هاي ديگر هستند؟
23 .آيا دامنه اصلي سايت حاوي كلمات كليدي مرتبط با محتواي سايت است؟
24 .آيا url هاي صفحات مختلف سايت، مرتبط با محتواي صفحه و خالي از اجزاي اضافي هستند؟
(Example: icnd.ir/network/adsl/how-to-config-adsl-router.html) است؟ شده استفاده ها url در ساده اي شاخه ساختار از آيا. 25
26 .آيا سيستم هدايت سايت براي مخاطب ساده سازي شده است؟
27 .آيا از
ابزار Tools Webmaster Google به درستي استفاده شده است؟
28 .آيا فايل xml نقشه سايت به Tools Webmaster Google اضافه شده است؟
29 .آيا از نقشه سايت نوشتاري استفاده شده است؟
30 .آيا Errors Crawl در
منوي Diagnostics در Tools Webmaster Google بررسي شده است؟
31 .آيا از فايل txt.robots به درستي استفاده شده است؟
32 .آيا از
ابزار Analytics Google به درستي استفاده شده است؟
33 .آيا خطاي 404 براي url هاي نامعتبر سايت طراحي شده است؟
34 .آيا صفحه 404 با ساير صفحات متفاوت است؟
35 .آيا در صفحه تماس با ما، در صورت وجود آدرس، از Map Google استفاده شده است؟
ابزارهاي مفيد براي مديران وبسايت ها:
Google Webmaster Tools .1
Google Analytics .2
Google AdWords .3
Xml-sitemaps.com .4
bing.com/toolbox/webmaster .5
wordtracker.com .6

690
امتیاز : |
|
نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز :0
0
| |
برچسب ها :
سئو ,
آموزش ,
آموزش سئو ,
سئو در 3 مرحله ,
سئو ساز ,
خطای 404 ,
تنظیمات سئو ,
فایل xml ,
robot.txt ,
url نامعتبر ,
سئو در ۳ جمله ,
کتاب ,
کتاب سئو ,
نظرات : 1 تا
بازدید : بار