زمان جاری : جمعه 11 خرداد 1403 - 12:12 قبل از ظهر
نام کاربری :
پسورد :

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

کاربر گرامی:اگر تازه ثبت نام کرده اید لطفا قوانین انجمن را بخوانید،تا با مشکلی روبه رو نشوید.


تاپیک سایت های مفید و کاربردی
•´¯`•.چت روم تالار گفتمان اسکینک دات آی آر .•´¯`•
تاپیک جامع تغییر نام کاربری اعضای اسکینک

پاسخ جدید
نویسنده پیام
mahya68
آنلاین

ارسال‌ها : 12
عضویت: 5 /6 /1396
محل زندگی: تهران
سفر زیارتی روح بخش ونشاط آور به مکه
این سفر، سفری به قلب اسلام می باشد، سفر حج یا همان زیارت مکه یک رویداد اساسی در زندگی هر مسلمان می باشد و یک جستجوی حماسی در فراسوی هر چیز دیگری بر روی زمین به حساب می آید. چه به لحاظ روحانی و چه به لحاظ جسمانی این تجربه ای است که جهان اسلام را تحت الشعاع قرار داده است.
پنجمین و آخرین \"ستون دین\"، سفر حج می باشد که برای هر مسلمان سالم به لحاظ جسمی واجب است که یکبار در طول عمرش آن را انجام دهد. هدف از این کار که شامل اندازه، تنوع و تاریخ می باشد، به لحاظ فردی و جمعی باعث تقویت اسلام می شود و کمتر مسلمانی را سراغ خواهید داشت که پس از این سفر تغییر نکرده باشد، بر اساس گفته سهیل احمد، زائری از ویرجینیای شمالی، \"این سفر، سفری برای روح من بود، من همیشه به دنبال کشف هدف زندگی بودم و حج به من نشان داد که همه آنها به یکدیگر متصل و مرتبط هستند.\" در طی 14 قرن نزاع و بلایای طبیعی این عمل زیارتی 5 روزه به نشانه یادبود زندگی حضرت ابراهیم مطابق اعمال پیشنهادی حضرت محمد، راه خود را ادامه داده است.

امسال، عمل حج بالغ بر 2/5 میلیون زائر مسلمان را به عربستان کشانده است. اگرچه عربستان یک کشور مدرن بوده و دولت آن پول های هنگفتی را برای آسایش زائران هزینه می کنند، اما کشوری به شدت اسلامی به همراه کنترل های شدید در جلوی درب های ورودی برای مقابله با ورود مسلمان نماها می باشد.
افراد غیر مسلمان نیز با تبعیت از قوانین مربوطه می توانند از فواصل دور شاهد این عمل زیارتی باشند. به عنوان مثال Richard Burton یک جستجوگر بریتانیایی از طریق کشتی و کاروان خود را به مکه رساند اما اجازه ورود حج را پس از انجام ختنه، دریافت کرد.
برای آماده شدن برای حج، قرآن استفاده از لباس متبرکی به نام احرام را معرفی کرده است. یک زائر در طول مراسم حج نباید از کلمات خشن استفاده کند، اعمال جنسی داشته باشد و مو ناخن خود را کوتاه کند. به عنوان یک عمل نمادین زائران استحمام کرده و لباس های معمول خود را از تن بر میکنند و مردان یک لباس سفید دو تکه مجزا و زنان گونه ای دیگر از لباس های ساده خود را باحجاب معمولی بر تن می کنند.
زائران ابتدا به مسجد بزرگ حرم می روند که پنج برابر بزرگترین استادیوم موجود برروی زمین می باشد و باز با این حال تعدادی از زائران در خیابان های اطراف جای می گیرند. هر روزه میلیاردها مسلمان رو به این نقطه مناجات می کنند که در مرکز این حیاط خانه کعبه واقع شده است که نشان دهنده نمادین خانه خداوند یکتاست که در ابتدا توسط حضرت آدم ساخته شده و توسط حضرت ابراهیم به بازسازی مجدد رسیده است.
این خانه همیشه با یک پارچه سیاه پوشیده می شود و آیاتی از قرآن با رنگ طلا بر روی آن نوشته شده است. درون دیوار کعبه یک سنگ مشهور وجود دارد که به گفته برخی علما از بهشت آمده است که از زمان ساخت این خانه توسط حضرت ابراهیم به جای مانده است.
برای خرید فیش حج روی کلمه کلیک کنید.
سه شنبه 28 شهریور 1396 - 11:33
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر





برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


xتبلیغات
...
X بستن تبلیغات
نمایندگی هاست خرید هاست