زمان جاری : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 1:58 قبل از ظهر
نام کاربری :
پسورد :

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

کاربر گرامی:اگر تازه ثبت نام کرده اید لطفا قوانین انجمن را بخوانید،تا با مشکلی روبه رو نشوید.


تاپیک سایت های مفید و کاربردی
•´¯`•.چت روم تالار گفتمان اسکینک دات آی آر .•´¯`•
تاپیک جامع تغییر نام کاربری اعضای اسکینک

پاسخ جدید
تعداد بازدید 89
نویسنده پیام
dornaz
آنلاین

ارسال‌ها : 47
عضویت: 27 /6 /1400
محل زندگی: اصفهان
تشکر شده : 1
فیلم آخرالزمانی 2021

ژانری به عنوان ژانر فیلمهای آخرالزمانی نداریم. از این رو می توانیم آنها را در ژانر فاجعه یا ماجراجویی و حتی دلهره و ترس بدانیم. فیلم آخرالزمانی و پایان دنیا به خاطر داشتن یک موضوع دلهره آور و جالب، یکی از ژانرهای پرطرفدار امروز سینمای جهان است. در فیلم علمی تخیلی آخرالزمان عمدتا یا دنیا نابود می شود یا اگر در حال نابودی است یک شخص آن را نجات می دهد. بقیه دنیا هم انسان های ضعیف و مصرف کننده و احتمالا بی عرضه ای هستند! اگر هم پساآخرالزمان است، همه جای دنیا نابود شده و فقط آمریکا سالم مانده است. در این مقاله تصمیم گرفتیم چند فیلم آخرالزمانی جدید و فیلم آخرالزمانی دوبله فارسی معرفی کنیم تا با تماشای آنها هیجان بیشتری را تجربه کنید. در واقع این فیلم ها جزو جدیدترین و بهترین فیلم های اخرالزمانی و پایان دنیا محسوب می شوند.

فیلم های آخرالزمانی
اتفاقات قرن بیستم به شدت بر داستان های آخرالزمانی تاثیرگذار بود. همان طور که می دانید در قرن بیستم هم با تجربه انسان از بمب های هسته ای پایان دنیا موضوع محور و داستان اصلی اغلب فیلم های سینمایی شد و فیلم های پایان جهان تولید شدند. در چند سال گذشته به شدت فیلم های پایان جهان رواج پیدا کرده طوری که دانلود فیلم نابودی زمین جزو پرتکرار ترین کلیدواژه ها بوده است. در واقع می توان گفت در فیلم های هالیوودی اهداف آینده جهان که مدنظر غرب است (همان نظم نوین جهانی) به مخاطب دیکته می کنند می خواهند او بپذیرد که اینگونه باید در مورد پایان دنیا فکر کند. به عبارتی دیگر پایان دنیا باید همانی باشد که هالیوود می خواهد و نه چیز دیگر!!!

فیلم 2012
از سال 2007 شایعه بزرگی به وجود آمد که در دسامبر 2012 دنیا به پایان می رسد. این شایعه عمدتا بر اساس تقویم های باستانی و… ایجاد شد. به هر حال قرار بود 21 دسامبر 2012 یعنی شب یلدای 1391 آخرالزمان باشد که نبود! بر اساس تقویم مایا سال 2012 میلادی پایان دنیا خواهد بود. تاریخ انقضای زمین فرا رسیده و دنیا رو به نابودی است. یک دانشمند این هشدار را می دهد، اما مردم آن را جدی نمی گیرند. در حالی که رهبران جهان برای بقای اعضای منتخب جامعه برنامه های مخفیانه ای دارند. جکسون کورتیس به طور اتفاقی به اطلاعات مخفیانه در مورد نابودی زمین و گرم تر شدن هسته آن دست پیدا می کند و…
حقیقتا فیلم از منظر تکنیک های ساختاری بسیار قوی و تاثیرگذار است. هر بیننده ای با دیدن فیلم میخکوب شده و با شخص جکسون همذات پنداری هم می کند. اما واقعا چرا هالیوود دوست دارد به این سبک پایان دنیا را ترسیم کند؟ طبق تقویم مایاها 21 دسامبر 2012 (اولین روز زمستان 1391 ) روز پایان دنیاست. در واقع پایان تقویم 5125 ساله مایاها است. اما در این فیلم آخرالزمانی همه چیز وسط تابستان اتفاق می افتد. این فیلم در کره شمالی ممنوع شد. چرا که 2012 صدمین سال تولد پدربزرگ رهبر فعلی کره شمالی است. حتما تحلیل های مختلف از این فیلم را هم ببینید تا متوجه شوید چرا این فیلم تا این حد مورد توجه قرار گرفت. این فیلم آخرالزمانی مخصوصا در محافل دانشگاهی و سیاسی و فلسفی به شدت مورد تحلیل و البته انتقاد واقع شد. به طور نمادین فیلم در اغلب سالن های سینما در ساعت 20:12 اکران شد. جالب است بدانید شهر نیویورک که فیلم برداری این فیلم در آن اتفاق افتاده است دو ماه قبل از این اتفاق یعنی در اکتبر 2012، شاهد سیل شدید بود. خیلی ها این موضوع را مقدمه آخرالزمان قلمداد کردند.




من افسانه هستم I Am Legend
ریچارد مانیستون در سال 1954 رمانی نوشته که به نظر بیشترین اقبال را از سوی هالیوود داشته است. سومین اقتباس از این اثر، فیلم آخرالزمانی من افسانه هستم به کاگردانی فرانسیس لارنس است. انسان ها دچار یک هاری شده اند و انسانیت خود را به شکل عجیبی از دست داده اند. آنها فقط می توانند شبها بیرون بیایند و در روشنایی قادر به زنده ماندن نیستند. تنها کسی که این ویژگی را ندارد، دکتر رابرت اویل است. رابرت سعی می کند با امتحان کردن داروهای مختلف این بیماری را از بین ببرد. …
فیلم آخرالزمانی ویل اسمیت من افسانه هستم توانست در گیشه به خوبی بفروشد. در حدی که یک رکود جالب از خودش بر جای گذاشت و در روز اول 77 میلیون دلار فروخت! البته منتقدین نیز ایرادات زیادی به آن وارد کردند و آن طور که پیش بینی میشد نتوانست در جشنواره های مختلف بدرخشد. ویل اسمیت چنان در این فیلم دلبسته سگس شد که بعد از پایان فیلم سرپرستی آن را قبول کرد! جالب است بدانید صداهایی که در این فیلم به عنوان صدای انسانهای آلوده به بیماری هاری می شنویم، صدای یک خواننده از گروه موسیقی Fantomas است! فرانسیس لارنس با ساختن کنستانتین، استعداد خود را در ساخت فیلم های دلهره آور به همه ثابت کرده است. اما عجیب ترین موضوع فیلم این است که دو پایان متفاوت در نسخه های آن وجود دارد. یعنی پایانی که در سینما نشان داده شد با فیلمی که در دی وی دی ها انتشار شد متفاوت بود!




پس فردا The Day After Tomorrow
فناوری های مانند پرده سبز و تکنولوزی CGI از سال 2001 در هالیود مورد استفاده گسترده قرار گرفتند و هرسال نیز بهتر شدند. به همین دلیل در فیلم پس فردا شاهد صحنه های آخرالزمانی خوبی بودیم! جک هال یک دانشمند هواشناسی است که اعتقاد دارد یک عصر یخبندان تا چند سال آینده رخ خواهد داد. اما این اتفاق زودتر از آن چیزی که جک تصور می کرد اتفاق می افتد و شرایط اقلیمی بدی در نیویورک به وجود می آید. پسر او (سم) و دوستانش در نیویورک در این شرایط گیر کرده اند. جک باید با پای پیاده از فیلادلفیا به سمت نیویوروک برود (تقریبا 150 کیلومتر) و فرزندش را از مرگ نجات دهد …
جالب است بدانید که این فیلم از دیدگاه دانشمندان خیلی چیز عجیبی نبود. آنها اعتقاد داشتند این اتفاق ها با شرایط تغییرات اقلیمی و گرم شدن هوا خیلی هم از نظر آنها تعجب آور نیست. اما در کل مزخرف لذت بخشی است!!! از لحاظ علمی نیز خیلی به این فیلم انتقاد شد. منتها چون بیشتر بحث فاجعه در آن مد نظر سازندگان بود، فیلم با استقبال مواجه شد. نکته جالب و البته آمریکایی فیلم این است که همه ساختمانهای چند ده طبقه زیر آب و یخ رفته اند اما مجسمه آزادی که حدو 46 متر (یک ساختمان 13 یا 14 طبقه) است مدفون نشده و هنوز پا برجاست. موضوعی که نشان می دهد باید حتما یک نماد شعاری آمریکا حتما در فیلم های هالیوودی باشد!




ماتریکس 3 The Matrix Revolutions
سومین قسمت از مجموعه فیلم ماتریکس یکی از بهترین فیلم های پایان جهان محسوب می شود. در این فیلم تلفیق وقایع آخرالزمانی و هوش مصنوعی مخاطب را به این پرسش وا می دارد که آیا پایان دنیا با ساخته های خود بشر یعنی کامپیوترها و هوش مصنوعی رقم می خورد؟ تا نابودی نسل بشر تنها 48 ساعت زمان باقی مانده یک ویروس رایانه ای به نام اسمیت در پی انتقام گیری است. نئو که در واقع تنها امید بشر در آخرالزمان محسوب می شود بین یک برزخ یعنی ماتریکس و دنیای واقعی گیر کرده است. انسانها شانس کمی برای پیروزی و بقا دارند. در واقع نسل بشر در حال انقراض است. نئو برای کمک به بشریت باید سخت بجنگد. در این میدان رقابتی اسمیت و نئو به رایانه اصلی رسیده و وارد ماتریکس می شوند....
باز هم خواهران واچوفسکی توانستند در این قسمت انتظارات را برآورده کنند و یکیاز پایان های جذاب برای این سه گانه را بسازند. قسمت سوم ماتریکس نیز همانند قسمت های اولی باعث برانگیختن حس کنجکاوی البته همراه با ابهام در ذهن مخاطب می شود. البته سعی دارد در قسمت سوم به خیلی از سوالاتی که برای مخاطبانش پیش آمده پاسخ دهد. اکران این فیلم یک نکته جالب داشت. اکران ماتریکس 3 دقیقا به طور همزمان بود. یعنی در لس آنجلس ساعت 6 صبح، در نیویورک ساعت 9 صبح در لندن ساعت 14 و در مسکو ساعت 11 شب و در توکیو ساعت یک شب! برای این فیلم آخرالزمانی یک ماشین عجیب ساخته شد که که قابلیت حرکت به آسمان را داشت! در واقع در قسمت سوم سعی دارد زمینه چینی های قسمت های اول و دوم را به بار بنشاند. موضوعاتی که واقعا مخاطب را در قسمت های اول و دوم اذیت کرد! در یک سکانس در باشگا، شخصیت مرووینگ کراوات خود را به روشی می بندد که در واقع به آن نوع گره، کراوات مرووینگی گفته می شود.




هوش مصنوعی AI Artificial Intelligence
نمی شود فیلم های علمی تخیلی آخرالزمانی را معرفی کنیم و اسمی از استیون اسپیلبرگ نیاوریم. اسپیلبرگ در سال 2001 فیلمی را کارگردانی و نویسندگی کرد که قبل از آن قرار بود استنلی کوبریک بسازد. بسیاری از منتقدان اعتقاد دارند این فیلم الهام گرفته از پینوکیو است و مقاهیم بکر و جدیدی را (البته در آن زمان) بیان می کند. در آینده های نه چندان دور به خاطر تغییرات اقلیمی، انسان ها به ساخت بچه-ربات! روی می آورند. یک دانشمند قصد دارد این بچه ربات را به یک زوج بدهد تا آنها او را آزمایش کنند. این بچه ربات که دیوید نام دارد با مادرش! مونیکا رابطه بسیار خوبی برقرار می کند. پس از مدتی دیوید سعی دارد بداند که اصالت او از کجاست و واقعا به کجا تعلق دارد....
فیلم در مورد عشق مادر و فرزند است. مادری انسان و فرزندی روبات. واقعا چه کسی به جز اسپیلبرگ می تواند چنین مفاهیمی را با این سبک در یک فیلم آخرالزمانی وارد کند. استنلی کوبریک حتی تا دو هفته قبل از مرگش روی این پروژه کار می کرد. اما ترجیح داد به دلیل اینکه کارگردانی اسپیلبرگ به او نزدیک تر است، این پروژه را تحویل استیون اسپیلبرگ قرار دهد. در برخی از سکانس ها روبات هایی می بینیم که بعضی از اعضای خود را ندارند. اسپیلبرگ از افراد معلول برای ضبط این سکانس ها استفاده کرد.




یکی از موضوعاتی که برای همه ما هم مبهم است و هم رویا، آخرالزمان است. پایان دنیا چگونه خواهد بود؟ بدون شک یکی از اصلی ترین اهداف سینما ایجاد هیجان و رویاپردازی است. این سوال شاید درون مایه همه فیلم های آخرالزمانی باشد. برای پاسخ به این سوال بلایای طبیعی و غیر طبیعی، بیماری ، زامبی و… در فیلم ها عنصر محوری قرار می گیرد و به مخاطب نشان داده می شود. از طرفی به لطف استفاده از تکنولوژی پرده سبز و فناوری CGI نمایش این تصاویر طبیعی تر و جذاب تر هم شده اند!

اگر به دیگر فیلم های برتر آخرالزمانی علاقه دارید می توانید لیست کامل این فیلم ها را از طریق لینک زیر مطالعه کنید:

mizbanfa.net/mag/best-apocalyptic-movies


فیلم آخرالزمانی جدید
یکشنبه 08 اسفند 1400 - 14:39
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر





برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


xتبلیغات
...
X بستن تبلیغات
نمایندگی هاست خرید هاست