زمان جاری : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 11:22 بعد از ظهر
نام کاربری :
پسورد :

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

کاربر گرامی:اگر تازه ثبت نام کرده اید لطفا قوانین انجمن را بخوانید،تا با مشکلی روبه رو نشوید.


تاپیک سایت های مفید و کاربردی
•´¯`•.چت روم تالار گفتمان اسکینک دات آی آر .•´¯`•
تاپیک جامع تغییر نام کاربری اعضای اسکینک

پاسخ جدید
نویسنده پیام
valedeh
آنلاین

ارسال‌ها : 32
عضویت: 6 /9 /1400
محل زندگی: تهران
ایرواشر چیست و انرژی خنک کنندگی زیادی دارد؟

در پاسخ به سوال سیستم ایرواشر چیست، شاید بتوان گفت که سیستم ایرواشر یک سیستم گرمایشی و سرمایشی (4 فصل) با قابلیت انعطاف پذیری فیلتر و پاکسازی هوا از آلودگی هوا و علاوه بر آن افزایش رطوبت می باشد. که برای جریان هوای سوله ها و ساختمان ها استفاده می شود. عناصر ایرواشر شامل فن و موتور الکتریکی متصل به آن، کویل آب سوزان متصل به دیگ موتورخانه یا پکیج بنزین، فیلترها، بدنه و شاسی، سیستم خنک کننده تبخیری (همراه با انژکتورهای آب و پمپ)، سنسورها، کنترلر و ... هستند. ایرواشر را می توان در زیر توضیح داد. یکی از سوالات بسیاری که تقریباً در این سیستم همیشه مطرح می شود این است که انرژی خنک کننده آن چقدر است؟ در ادامه، به طور دقیق به این تکنیک و مزایای آن خواهیم پرداخت.


قطعات مورد استفاده در سیستم Airwasher تقریباً کم هزینه هستند و نیازی به چیلر و ابزار آنها مانند کمپرسور، کندانسور و غیره ندارند. برای سرمایش و به همین دلیل قیمت سیستم و مصرف انرژی آن (به دلیل عدم وجود کمپرسور در حالت خنک کننده) روش های جریان هوای کمتری وجود دارد و احتمالاً این یکی از ضروری ترین مزایای این تکنیک است. یکی از اجزای مهم ایرواشر، پمپ ها و انژکتورهای تزریق قطرات آب در مسیر هوا، فیلترها و نوع فن به کار رفته در آن است. با موتور الکتریکی (موتوژن یا الکتروژن) و از فیلترهای قابل شستشو و کیسه ای بسیار زیاد استفاده می کنیم.




در برخی از طرح ها، فیلتری بین فن و نازل های تزریق آب قرار می گیرد.

تهویه کننده هوا

نحوه عملکرد سیستم شستشوی هوا در حالت گرمایش و مزایای آن
ایرواشر دارای سیم پیچ هایی (لوله های مارپیچ) از آب یا بخار است و با لوله کشی به موتورخانه (دیگ بخار آب یا دیگ بخار) متصل می شود. در یک سیستم شستشوی هوا با ابعاد کوچک، این سیستم همچنین می تواند به یک بسته دیواری گازسوز با لوله کشی متصل شود. همزمان با گردش آب سوزان در داخل کویل، فن هوا را از طریق لوله‌های جدید کویل عبور داده و پس از افزایش دما، هوای سوزان را به داخل سازه می‌فرستد. این سیستم در حالت گرمایش بسیار موثر عمل می کند و دارای انرژی گرمایی بیش از حد است و ساخت آن در حالت گرمایش دقیقاً مشابه است زیرا سیستم گرمایشی یک کولر گازی است. یکی از گزینه ها و مزایای آن این است که با قرار دادن این سیستم در یک ساختمان یا سوله یا راهروهای غول پیکر مختلف، نیازی به روش گرمایش اضافی نیست و ممکن است انرژی سرمایش و گرمایش آن بسیار زیاد باشد.
سه شنبه 10 خرداد 1401 - 12:59
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر





برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


xتبلیغات
...
X بستن تبلیغات
نمایندگی هاست خرید هاست