زمان جاری : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 6:02 قبل از ظهر
نام کاربری :
پسورد :

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

کاربر گرامی:اگر تازه ثبت نام کرده اید لطفا قوانین انجمن را بخوانید،تا با مشکلی روبه رو نشوید.


تاپیک سایت های مفید و کاربردی
•´¯`•.چت روم تالار گفتمان اسکینک دات آی آر .•´¯`•
تاپیک جامع تغییر نام کاربری اعضای اسکینک

پاسخ جدید
نویسنده پیام
mia1
آنلاین

ارسال‌ها : 9
عضویت: 21 /1 /1400
محل زندگی: 260002
سن: 24
تشکر شده : 4
نکاتی جالب درباره کتاب راز (The Secret)

این کتاب براساس فیلمی به همین نام نوشته شده‌است؛ و مبتنی بر باور شبه علمی قانون جذب است و مدعی ست که افکار می‌تواند مستقیما دنیای خارج را تغییر دهد. به این اثر نقدهای فراوانی شده است.

حاشیه
این کتاب به ۴۴ زبان ترجمه شده و ۲۱ میلیون کپی آن فروش رفته‌است. جنجال های زیادی پیرامون آن وجود دارد و در برنامه‌های متعدد تلویزیونی دربارهٔ آن صحبت شده‌است. فیلمی نیز، به همین نام، ساخته شده‌است.

نقدها به کتاب
الیزابت اسکات در نقد این کتاب می نویسد: گرچه این کتاب می تواند خوشبینی و امکان تغییر را در افراد زنده کند، ولی مثلا این ادعا که "ما خودمان مشکلات را برای خودمان می سازیم" نمی تواند توضیح دهد که وقتی کسی در فقر شدید متولد می شود، چگونه او خود خالق این شرایط برای خویش بوده است؟ او همچنین بیان می دارد که قانون جذب از نظر علمی ثابت نشده است.

همچنین ادعاهای علمی این کتاب، به ویژه درباره فیزیک کوانتم، توسط دانشمندان مختلف مانند کریستوفر چابریس و دانیل سایمونز و نیز فیزیکدانِ دانشگاه هاروارد لیسا رندل رد شده است. ماری کارمیشل و بِن رادفورد نیز بیان داشته اند که "راز" فاقد هرگونه پایه علمی است.

در کتاب راز آمده: فکر و ذهن انسان دنیای اطراف او را شکل می‌دهد و نقش مقتدرانه و بسزایی در آفرینش دنیا دارد. [خلق یا خلقت (create)) شکل‌دهی زندگی] و در دیگر جای از کتاب، دارد : هر طور احساس(fed)) کنید، همان را دریافت و نصیب خود می‌کنید، نه آنچه را که درباره‌اش فکر می‌کنید. و این تناقض حاکی از ضعف در تبیین مسئله هست.
شنبه 21 فروردین 1400 - 19:42
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
nimaniko
آفلاین



ارسال‌ها : 16
عضویت: 16 /5 /1399
محل زندگی: تهران
تشکرها : 3
تشکر شده : 1
پاسخ : 1 RE نکاتی جالب درباره کتاب راز (The Secret)
راز کتابی است که توسط راندا برن نوشته شده و مبتنی بر قانون جذب است. در واقع نویسنده در این کتاب این موضوع را بیان می کند که افراد می توانند با افکارشان مستقیم دنیای خارج را به صورت کامل تغییر داده و به اهداف خود دست پیدا کنند.
این کتاب در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته و همین موضوع سبب گشته تا شاهد اتفاقات مختلفی پیرامون این کتاب باشیم. بی شک می توان راز را به عنوان یکی از پر حاشیه ترین و در عین حال محبوب ترین کتاب های قرن اخیر بنامیم. در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به کتاب راز انداخته و در رابطه با محتوای آن توضیحاتی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید تا این کتاب جذاب و خاص را به شما معرفی کنیم.
راندا برن و کتاب راز
به عنوان اولین بخش بهتر است تا نویسنده این کتاب را به شما معرفی کنیم و بررسی کنیم که چگونه راندا برن توسط این کتاب مهم را به نگارش دربیاورد.
در حقیقت باید گفت که راندا برن یک فرد استرالیایی است که در سال ۲۰۰۷ از سوی مجله فوربس نیز به عنوان یکی از ۱۰۰ نفر تاثیرگذار در دنیا انتخاب شد. بی شک مهم ترین دلیل شهرت و محبوبیت راندا برن به خاطر نگارش کتاب راز است.
پیش از نوشتن این کتاب راندا زندگی سختی داشت و در روزهایی که پدر خود را از دست داده بود، دخترش به او کتابی هدیه می دهد که ۱۰۰ سال قدمت دارد. کتابی که راندا از دخترش هدیه می گیرد اسمش علم چگونه ثروتمند شدن است و در آن بیان می شود که چگونه ذهنیت و افکار شما می تواند بر روی مسیر زندگی شما تاثیر بگذارد.
همین موضوع باعث می شود تا جرقه های ذهنی تازه ای در ذهن راندا به وجود بیاورد. پس از خواندن این کتاب است که راندا تحقیقات بیشتر انجام داده و متوجه می شود که بسیاری از افراد مشهور و ثروتمند دنیا به رازی بسیار مهم پی برده اند و در حقیقت توانستند که با این راز، مسیر موفقیت را طی کرده و به هدف خود دست پیدا کنند.
آشنایی با این موضوع باعث شد تا در نهایت راندا برن اقدام به نگارش تمامی دانسته های خود در یک کتاب کرده و در نهایت کتاب راز را به وجود بیاورد. این کتاب در مدت زمان کوتاهی توانست طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده و سرلوحه زندگی بسیاری از افراد قرار بگیرد.
محوریت این کتاب قانون جذب بوده و در واقع خوانندگان این کتاب متوجه می شوند که می توانند با استفاده از قانون جذب ،مسیر پیشرفت خود را با سرعت بسیار زیادی طی کرده و در نهایت به اهداف و آروزهای خود دست پیدا کنند.
منبع: کوین یار
شنبه 21 فروردین 1400 - 19:48
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
اطلاعیه جلسه مدیران اسکینک





برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


xتبلیغات
...
X بستن تبلیغات
نمایندگی هاست خرید هاست