زمان جاری : جمعه 11 خرداد 1403 - 2:31 قبل از ظهر
نام کاربری :
پسورد :

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

کاربر گرامی:اگر تازه ثبت نام کرده اید لطفا قوانین انجمن را بخوانید،تا با مشکلی روبه رو نشوید.


تاپیک سایت های مفید و کاربردی
•´¯`•.چت روم تالار گفتمان اسکینک دات آی آر .•´¯`•
تاپیک جامع تغییر نام کاربری اعضای اسکینک

پاسخ جدید
نویسنده پیام
masoumedehghan79
آنلاین

ارسال‌ها : 21
عضویت: 20 /9 /1400
محل زندگی: تهران
معرفی کشور نیوزلند-جمعیت، پایتخت، جاذبه ها و عکس نیوزلند

آشنایی کلی با کشور نیوزلند
نیوزلند یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت می باشد که در قاره اقیانوسه و جنوب غربی اقیانوس آرام واقع شده و نزدیکترین کشور همسایه به آن، استرالیا می باشد. دریای بین این دو کشور، دریای تاسمان نام دارد.


پایتخت این کشور شهر ولینگتون می باشد و بزرگترین شهر آن، آوکلند است و واحد پول و ارز این کشور دلار نیوزلند می باشد. این کشور دارای دو جزیره بزرگ می باشد و مناطق مستقل نیووی، توکلائو، جزایر کوک و راس را در برگرفته است.

تراکم جمعیت
جمعیت این کشور بر اساس آخرین سرشماری 5,084,000 نفر می باشد که از افراد و ملیت های مختلف تشکیل شده است. بیشترین جمعیت این کشور را اروپاییان با درصد 78 تشکیل می دهند. اروپاییان بیشتر از کشور بریتانیا، ایرلند، آلمان، اتریش، سوئیس، ایتالیا و … به این کشور مهاجرت کرده اند.

15% جمعیت را مائوری ها، 12% جمعیت را آسیایی ها، بیش از 7% را ساکنین جزایر اقیانوسیه تشکیل داده اند. پرجمعیت ترین شهر این کشور، شهر اوکلند است که اکثر مهاجران در این شهر ساکن هستند.

حکومت و ساختار سیاسی
کشور نیوزلند دارای یک حکومت مشروطه و دموکراسی پارلمانی می باشد. رئیس و بالاترین مقام این کشور ملکه الیزابت دوم میباشد. فرماندار کل توسط نخست وزیر کشور تعیین میشود که این فرماندار نماینده ملکه الیزابت دوم و شخص اول کشور است.

فرماندار کل باید به برخی شکایات قضایی کشور رسیدگی کند و وظیفه ی دیگر آن امضای حکم وزیران و سفیران و مقامات بالا می باشد. البته تمام کارهای فرمانده کل و ملکه دوم بعد از توصیه دولت پارلمان صادر میگردد.

نخست وزیر که به عنوان نخست وزیر می باشد توسط پارلمان تعیین می شود. در این کشور هر 3 سال یکبار انتخابات برگزار می شود و در هر انتخابات 120 نماینده تعیین می کنند. حق رای زنان در این کشور در سال 1893 به رسمیت شناخته شد.

پایتخت، استانها و شهرهای نیوزلند
نیوزلند به 16 منطقه و 50 شهرستان تقسیم شده است و پایتخت این کشور، شهر ولینگتون که سومین شهر پرجمعیت این کشور محسوب می شود.

شهرهای مهم
ولینگتون (امن ترین شهر جهان)
اوکلند (پرجمعیت ترین و امن ترین شهر نیوزلند)
کرایست چرچ (بزرگترین و مهم ترین شهر )
دنیدن (دومین شهر بزرگ )
پالمرستون نورث
اینورکارگیل
هامیلتون
تائورانگا
وانگاری

جاذبه های گردشگری نیوزلند
این کشور جزو مقاصد پرطرفدار و زیبا جهت گردشگری می باشد. این کشور متشکل از جنگل های زیبا، کوه، سواحل و مناطق زیبا و دیدنی فراوانی میباشد. مناطق گردشگری این کشور به شرح زیر است:

آبفشان های روتوروا
پارک ملی آبل تاسمان
پارک ملی فیوردلند
خلیج جزایر نیوزلند
برج آسمان
معماری آرت دکو شهر ناپیر
کایکورا
غارهای وایتومو گلوورم
یخچال طبیعی فرانز جوزف

مسلمانان
در سال 1868 برای اولین بار مسلمانان از کشور چین وارد این کشور شدند و از سال 1950 جمعیت مسلمانان در این کشور افزایش یافت. به همین دلیل مساجد و مراکز اسلامی مانند خیریه فاطمه الزهرا، مرکز اهل بیت و … در برخی از شهرها تاسیس شد. در سال 1950 اولین انجمن مسلمانان این کشور در شهر اوکلند بنا شد.

جمعیت مسلمان در این کشور تقریبا بین 30,000 تا 40,000 نفر می باشد که از کشورهای مختلف جهان مانند هندوستان، ایران، عراق، فلسطین، افغانستان، اندونزی و … وارد این کشور شده اند که اکثر این افراد در شهر اوکلند ساکن هستند.

اقتصاد
این کشور دارای اقتصاد پیشرفته و توسعه یافته می باشد و اقتصاد آن به محصولات کشاورزی و دامپروری وابسته است. از نظر اقتصادی جزو بیست و هشتمین کشور جهان قرار گرفته و تولید سرانه این کشور بیش از 40,000 دلار می باشد.

در اواخر قرن 19 میلادی یکی از مهمترین محصول تولیدی این کشور پشم بوده البته صنایع دیگری مانند صید نهنگ و فک، تولید کتان، استخراج طلا و … در اقتصاد این کشور بسیار اهمیت داشته است. نیوزلند جزو کشورهای توسعه یافته می باشد و از لحاظ شاخص توسعه انسانی جزو هفتمین کشور دنیا است.

یکی از بزرگترین صادرکننده گوشت گوسفند و بره، کشور نیوزلند میباشد. جالب است بدانید مرکز اقتصاد این کشور برج آسمان در شهر اوکلند میباشد و جزو کشورهایی میباشد که کمترین فساد اقتصادی را دارند.

موقعیت جغرافیایی و آب و هوا
این کشور واقع در قاره اقیانوسه است و از دو جزیره اصلی شمالی و جنوبی تشکیل شده است. قله کوک با ارتفاع 3764 متر بالاترین نقطه این کشور و مهم ترین رودخانه آن، رودخانه وایکاتو می باشد. دو رود مهم دیگر این کشور رودهای کلوته و تایر است.

جالب است بدانید این کشور کوهستانی بوده و متشکل از کوههای آتشفشان می باشد و رشته کوه های آلپ قسمت های جنوبی این کشور را دربرگرفته است. جزایر نزدیک به این کشور شامل جزایر تونگا، فیجی، نیوکالدونیا می باشد.

این کشور دارای 4 فصل با آب و هوای متمایز می باشد اما به طور کلی در بیشتر مناطق این کشور با آب و هوای معتدل به سرد مواجه هستید اما گاهی اوقات هوا خیلی سرد یا خیلی گرم می شود و زمستان ها در جزیره شمالی به نسبت گرم ولی در جزیره جنوبی به بارش برف مواجه می شوید.

فرهنگ
فرهنگ انگلیسی و فرهنگ مائوری تاثیر بسیار زیادی بر روی فرهنگ این کشور گذاشته است. جالب است بدانید زندگی مردمان مائوری و اروپایی با یکدیگر تفاوتی ندارد زیرا تقریبا 78 درصد جمعیت این کشور را اروپاییان در برگرفته اند.

یکی از مسائل مهم در بین مردمان این کشور، سواد می باشد که بالغ بر 99 درصد مردم با سواد هستند. یکی از فرهنگ های مردم این کشور این است که در برخورد اول با یکدیگر صمیمی نمی شوند.

هر یک از شهروندان این کشور سبک و روش زندگی خاص خود را دارند و شیوه ی زندگی هر شخصی با توجه به شهری که در آن زندگی میکند متفاوت است. جالب است بدانید پوشش و حجاب در این کشور آزاد می باشد و به برگزاری آداب و رسوم بسیار اهمیت میدهند.

دین و مذهب
انتخاب دین و مذهب برای تمامی شهروندان این کشور آزاد می باشد. در گذشته مائوری ها از دین و آیین قدیمی و دیرینه خود پیروی می کردند اما با ورود اروپاییان به این کشور اکثر افراد به دین مسیحیت روی آوردند.

اما در حال حاضر مهمترین و اصلی ترین دین در این کشور مسیحیت می باشد. تقریبا 49% از جمعیت مردم پیرو دین مسیحیت هستند و حدود 42% جمعیت به دین و مذهبی اعتقادی ندارند و مابقی افراد از دین های بودیسم، هندوئیسم، اسلام، سیک و … پیروی میکنند.


مزایای کشور نیوزلند
این کشور از مزایای فراوانی برخوردار است که به شرح زیر میباشند.

بهره مندی از خدمات بهداشت و سلامت
دارای اقتصاد پیشرفته
پایین بودن نرخ بیکاری
دارای آب و هوای مناسب
بهره مندی از کیفیت زندگی بالا
دارای جاذبه های گردشگری

منبع: https://mohajermag.ir/
پنجشنبه 12 اسفند 1400 - 09:42
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر





برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


xتبلیغات
...
X بستن تبلیغات
نمایندگی هاست خرید هاست