زمان جاری : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 10:14 بعد از ظهر
نام کاربری :
پسورد :

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

کاربر گرامی:اگر تازه ثبت نام کرده اید لطفا قوانین انجمن را بخوانید،تا با مشکلی روبه رو نشوید.


تاپیک سایت های مفید و کاربردی
•´¯`•.چت روم تالار گفتمان اسکینک دات آی آر .•´¯`•
تاپیک جامع تغییر نام کاربری اعضای اسکینک

پاسخ جدید
نویسنده پیام
yeganesorani27
آنلاین

ارسال‌ها : 57
عضویت: 20 /5 /1399
محل زندگی: تهران
تعداد اخطار: 99
تشکر شده : 2
شقاق چیست؟ درمان فوری زخم مقعد با کمترین هزینه
بیماری شقاق یا فیشر از شایع ترین بیماریهای مقعدی است که بارزترین نشانه ی آن درد شدید و خونریزی از مقعد است. این بیماری آزار دهنده، بدخیم نیست اما به دلیل درد شدیدی که ایجاد می کند، باید فوری و سریع درمان شود. در ادامه این صفحه به بررسی این بیماری می پردازیم، و شما را با هر آنچه که باید در مورد این بیماری بدانید، آشنا خواهیم کرد.


شقاق چیست؟

شقاق به معنی زخم است که می تواند در هر بخشی از بدن ایجاد شود، اما شایع ترین نقطه برای ایجاد آن مقعد است. شقاق یا فیشر زخم، ترک یا بریدگی عمیقی است که می تواند عضله ی مقعد را به نیم تقسیم کند. از آنجایی که این زخم در ناحیه ای حساس قرار دارد و معمولاً عمیق است به راحتی ترمیم نمی شود، زیرا فشار و اسپاسم شدید عضله از ترمیم طبیعی زخم جلوگیری می کند. به این ترتیب بیماران مجبور هستند که برای رفع این زخم به پزشک مراجعه و یک جراحی کوچک انجام دهند.

علت فیشرزخم شقاق یا مقعد در اثر اعمال فشار شدید به عضله ی مقعدی ایجاد میشود. اسپاسم و گرفتگی عضله باعث میشود، گردش خون در آن کاهش یابد و زخمی ایجاد میشود که ترمیم نخواهد شد. مهمترین علل ایجاد این بیماری عبا رتند از :
یبوست شدید و مداوماسهال مزمنرابطه جنسی مقعدیبارداریجابه جایی اشیاء سنگینزایمانکهولت سناضاقه وزنتنگی مقعدعوارض بیماری های پروکتیت یا التهاب راست رودهعلائم شقاقمهمترین نشانه ی شقاق درد شدید است. از آنجایی که عضله ی مقعد مملو از اعصاب است ، طبیعی است که ایجاد یک ترک عمیق در آن میتواند درد بسیار شدیدی را ایجاد کند. از سایر علائم و نشانه های این بیماری می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

درمان شقاق
درمان شقاق در ابتدا با مصرف پماد و دارو ها شروع میشود ولی در اغلب موارد پماد ها پاسخگوی درمان نیستند و باید از روشهای جراحی برای رفع این عارضه استفاده کرد. مهمترین روشهای درمان این بیماری عبارتند از :


لیزر شقاق
لیزر در حال حاضر بهترین روش قطعی است که می تواند شقاق را به طور کامل و بدون هیچ عوارضی از بین ببرد. لیزر شقاق را می توانید در کلینیک و سرپایی انجام دهید، لیزر بخشی از عضله را بدون درد یا خونریزی از بین می برد و به ترمیم سریع آن کمک می کند.
https://irsocial.net/anal-fissure/
پنجشنبه 04 آذر 1400 - 09:07
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر





برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


xتبلیغات
...
X بستن تبلیغات
نمایندگی هاست خرید هاست