زمان جاری : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 7:10 بعد از ظهر
نام کاربری :
پسورد :

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

کاربر گرامی:اگر تازه ثبت نام کرده اید لطفا قوانین انجمن را بخوانید،تا با مشکلی روبه رو نشوید.


تاپیک سایت های مفید و کاربردی
•´¯`•.چت روم تالار گفتمان اسکینک دات آی آر .•´¯`•
تاپیک جامع تغییر نام کاربری اعضای اسکینک

پاسخ جدید
نویسنده پیام
kishisland
آنلاین

ارسال‌ها : 10
عضویت: 4 /6 /1395
آی دی تلگرام:
تشکر شده : 1
۱۰ مکان گردشگری و تفریحی پرطرفدار استان همدان بین گردشگران+عکس
غار علیصدر
غار علیصدر بزرگترین غار آبی جهان یکی از جاذبه های گردشگری و دیدنی استان همدان می باشد که در نزدیکی روستای علیصدر شهرستان کبودرآهنگ قرار دارد. این غار شگفت انگیز و منحصر بفرد ارتفاع آن از سطح دریا ۲۱۰۰ متر می باشد و قدمت آن طبق گفته زمین شناسان به ۱۳۰ تا ۱۹۰ میلیوت سال قبل باز می گردد. در محوطه غار دالان های پیچ در پیچ و دهلیزهای متعددی وجود دارد و از مجموعه رشته آب ها، دریاچه بزرگی در درون غار بوجود آمده و گردشگران فقط با سوار شدن در قایق و با عبور از سطح آب می توانند از زیبای این غار نهایت لذت را ببرند. سطح آب درون غار از صفر تا ۱۴ متر در حال نوسان و آب دریاچه بدون بو، رنگ، مزه و فاقد حیات جانوری است. همچنین هوای داخل غار مطبوع و عاری از هر گونه گرد و غبار است.


آرامگاه باباطاهر
آرامگاه شاعر بزرگ باباطاهر عریان بر فراز تپه ای در شمال باختر همدان با گنبدی فیروزه ای به شکل منشور در میدانی سرسبز نمایان است. باباطاهر عارف، شاعر و دوبیتی‌سرای اواخر سده چهارم و اواسط سده پنجم هجری ایران و معاصر طغرل بیک سلجوقی بوده ‌است. آرامگاه باباطاهر در قرن ششم هجری برجی آجری و هشت ضلعی بوده‌ است که به مرور زمان ویران شد. بنا طی چند دوره بازسازی و مرمت شد و اکنون این آرامگاه جدید را می‌توان تلفیقی از معماری عصر جدید و معماری قرن‌های هفتم و هشتم هجری به حساب آورد.


غار آکواریوم
پروژه بزرگترین غار آکواریوم ایران در سال ۹۰ با تلفیق دو عنصر متفاوت، صخره و کوهستان با اعماق آبهای دریا و با الهام از غار علیصدر در دهکده تفریحی فرهنگی ورزشی گنجنامه همدان شروع به ساخت کرد. در کل مسیر بازدید از این غار در سه سالن اصلی با راهرو هایی دارای مه و باران مصنوعی با رایحه های مربوطه می باشد.

غار آکواریوم
موزه و سفرخانه سنتی حمام قلعه
این موزه یکی دیگر از جاذبه های گردشگری استان زیبای همدان است و بازدید از این موزه برای همه لذت بخش می باشد. این حمام در اواخر دوره قاجار بنا شده است و دارای سر در و یک هشتی ورودی می باشد. این موزه در سال ۱۳۸۷ جنب حمام قلعه افتتاح شد و همچنین دارای سفره خانه سنتی زیبای است که غذای خود را با صدای دلنواز برنامه زنده گروه موسیقی صرف می کنید.


سراب گاماسیاب
سراب گاماسیاب یکی از جاذبه های طبیعت زیبای استان همدان می باشد. سراب گاماسیاب که یکی از چشمه های بزرگ ایران محسوب می شود و منشا آب آن یخچال طبیعی می باشد و از دره های شمالی رشته کوه گروین سرچشمه می گیرد و در ۲۰ کیلومتری جنوب نهاوند قرار دارد. در اطراف چشمه گردشگران زیادی نیز اطراق می کنند و از طبیعت لذت بخش آن لذت می ببرند. در نزدیکی چشمه غاری وجود دارد که دهانه غار همانند شکاف سنگی دیده می شود که به عرض ۲ متر و ارتفاع ۸ متر است.

سراب گاماسیاب
آرامگاه بوعلی سینا
بنای آرامگاه ابوعلی سینا فیلسوف و پزشک پرآوازه ایران در زمان قاجار ساخته شد که هم اکنون در میدان بوعلی سینا در مرکز شهر همدان قرار دارد. این بنا مجدد به دستور محمدرضا شاه پهلوی در سال ۱۳۳۳ خورشیدی به مناسبت هزارمین سالروز تولد دانشمند بزرگ بوعلی سینا توسط انجمن آثار ملی ایران ساخته و افتتاح شد. بوعلی سینا بیش از دویست کتاب در زمینه‌های مختلف طب و فلسفه و… نگاشته است و ۱۲ ستون آرامگاه او نشان دهنده ۱۲ زشته دانشی است که بر آن احاطه داشته است.


دهکده توریستی گنج نامه
در سال ۱۳۷۹ پروزه دهکده توریستی گنج نامه برقرار شد و هدف ایجاد مجموعه گردشگری شاد و هیجان انگیز برای گردشگران عزیز بود تا در ایام فراغت خود از این مکان استفاده کنند.
امکانات دهکده توریستی گنج نامه:
  • تله کابین[*]سورتمه ریلی[*]آبگیر ماهی گیری[*]شهربازی مدرن[*]سینما چهار بعدی[*]بانجی جامپینگ[*]ویلاهای کوهستانی[*]و……
شهرک توریستی نمک آبرود نیز همچون این دهکده توریستی گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

دهکده توریستی گنج نامه
دریاچه و سد اکباتان
سد اکباتان در ۱۱ کیلومتری جنوب شرقی شهر همدان در سال ۱۳۴۲ بر روی بزرگترین دریاچه همدان به ارتفاع ۵۳/۸ احداث شده است و آب شرب شهر را تامین می کند. این سد با هدف تامین آب شرب ولی به یک مکان گردشگری و تفریحی تبدیل شده است و قابلیت انجام ورزش های آبی همچون قایقرانی و اسکی روی آب می باشد و همچنین به منظور انجام عملیات آموزشی، آزمایشی و نظامی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.


پل کوریجان
پل کوریجان از پل های تاریخی شهر همدان است که قدمت آن به دوران صفویه برمی گردد و در نزدیکی زوستای کوریجان (شهر کبودر آهنگ) بر روی رودخانه قره چای ساخته شده است. این پل تاریخی دارای ۵ دهانه بزرگ و ۴ دهانه کوچک مزین به قوس های جناغی می باشد. یکی دیگر ار پل های که در دوران صویه ساخته شده است پل قشلاق می باشد و این پل در استان کردستان در مسیر سنندج _ همدان می باشد.


کلیسای گریگوری استپان
کلیسای گریگوری استپان یا استفان متعلق به مذهب پروتستان است و در قسمت شرقی تپه هگمتانه در محله ارامنه قرار دارد. این کلیسا توسط ارامنه اصفهان و نیز مهاجران و تجار روسیه در سال ۱۶۷۶ میلادی ساخته شد. نمای داخلی کلیسا آجری و نمای بیرونی از خشت استفاده شده است و دارای طاق‌نماهایی با قوس هلالی برای تزئین است. کلیسای پطروس مقدس در تهران می باشد و یکی دیگر از کلیسای های است که برای مذهب پروتستان در ایران ساخته شده است.


مطالب مرتبط : ۹ جای بی نظیر استان کردستان+تصاویر
منبع: http://تورکیش-تورمشهد.com/
یکشنبه 19 شهریور 1396 - 14:46
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از kishisland به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: ahmadi76 &





برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


xتبلیغات
...
X بستن تبلیغات
نمایندگی هاست خرید هاست