زمان جاری : چهارشنبه 08 تیر 1401 - 11:49 قبل از ظهر
نام کاربری :
پسورد :

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

کاربر گرامی:اگر تازه ثبت نام کرده اید لطفا قوانین انجمن را بخوانید،تا با مشکلی روبه رو نشوید.


تاپیک سایت های مفید و کاربردی
•´¯`•.چت روم تالار گفتمان اسکینک دات آی آر .•´¯`•
تاپیک جامع تغییر نام کاربری اعضای اسکینک

پاسخ جدید
نویسنده پیام
parastoob
آنلاین

ارسال‌ها : 22
عضویت: 16 /9 /1394
محل زندگی: ییی
تشکرها : 2
تشکر شده : 3
نکات پزشکی برای انتخاب کفش پیاده روی

یکی از توصیه هایی که کارشناسان برای جلوگیری از اضافه وزن و چاقی می کنند ، داشتن فعالیت بدنی روزانه و پرهیز از تک همسری است. سبک زندگی بی تحرک و ورزش که این روزها در بیشتر زندگی ما به امری عادی تبدیل شده است ، می تواند خطر اضافه وزن و چاقی را افزایش دهد. بنابراین ورزش و به ویژه پیاده روی برای جلوگیری از چاقی همیشه یکی از توصیه های پزشکان و متخصصان تغذیه بوده است.


یکی از اولین قدم ها در پیاده روی یا انجام تمرینات اساسی ، خرید کفش مناسب است. کفشی که می توان برای پیاده روی ، کوه پیمایی در کوه و صحرا و استفاده از آن برای کمک به راه رفتن روی تردمیل در صورت لزوم استفاده کرد. بنابراین ، نکات کلی در مورد انتخاب کفش مناسب برای ورزش های سبک و پیاده روی را مرور خواهیم کرد.


کفش پیاده روی؛ پا و پا ندارید؟

ما به شما توصیه می کنیم از کفش های کتانی (کفش های کتانی) استفاده کنید زیرا وزن آنها معمولاً کمتر از شلوار کت است. اگر مسیر پیاده روی یا پیاده روی شما نسبتاً صاف و بدون موانع طولانی است ، کفش های پیاده روی بدون پا بهترین گزینه می شوند. در چنین شرایطی استفاده از شلوار استرچ فقط می تواند سرعت شما را کم کند و حرکت را برای شما دشوار کند. علاوه بر این ، کفش های پیاده روی بدون پا محدودیت کمتری در حرکت ایجاد می کنند. اگر به حرکت های سریعتر نیاز دارید ، شرایط بهتری را برای شما فراهم می کنند.

ویژگی دیگر این نوع کفش ها این است که بیشتر مناسب شرایط آب و هوایی تابستان هستند و شما را اذیت نمی کنند. شلوار چسبان از نظر انعطاف پذیری ، انعطاف پذیری و قابلیت انعطاف پذیری واقعا بهتر از شلوار چسبان است اما کمتر از مچ پا محافظت می کند. البته این امر معمولاً به ترجیحات شخصی افراد درگیر بستگی دارد. برخی معتقدند که نقش تقویت کننده نیم بوت برای مچ پا بیش از هر چیز دیگری مهم است. بدون شک اگر فشار زیادی به مچ پا وارد کنم یا مچ پا به چرخش زیادی نیاز دارد. شلوار چسبان بهتر از آن محافظت می کند.

کفش راه رفتن یا کفش دویدن؟

کفش های پیاده روی و کفش های دویدن بسیار شبیه به هم هستند. اما آنها برای دو هدف متفاوت طراحی شده اند. تفاوت اصلی این کفش ها در نوع زیرانداز است. الگوی راه رفتن انسان به طور معمول به گونه ای است که پاشنه پا ابتدا به زمین برخورد می کند و انگشت شست پا به انتها می رسد. بنابراین ، پاشنه بیشترین تأثیر را دارد. نکته مهم این است که کفش های پیاده روی لایه های ضخیم تر و معمولاً مورب روی پاشنه دارند که باعث تقویت ثبات و قدرت بدن در حالت ایستاده می شوند. علاوه بر این ، انعطاف پذیری بهتری در ناحیه توپ ایجاد می کنند که حرکت به جلو را برای فرد آسان می کند.

در مقابل ، کفش های مخصوص دویدن صاف هستند. زیرانداز آنها در زیر کفش یکسان است و البته آنها ماده محکم تری دارند. دویدن بیشتر از راه رفتن استرس دارد و ضخامت بستر کفش فشار و ضربه دریافت شده در ناحیه پاشنه را چند برابر می کند. کفش های مخصوص دویدن وزن کمتری دارند و شرایط بهتری را برای قوس پا ایجاد می کنند. پوشیدن کفش پیاده روی برای دویدن اصلاً چیز خوبی نیست اما می توانید از کفش مخصوص دویدن نیز برای راه رفتن استفاده کنید. با این حال ، باید توجه داشت که کفشهای دویدن به طور کلی مقاومت کمتری در برابر آب دارند.

کف خارجی کفش
کفش های پیاده روی می توانند با قسمت خارجی کفش متفاوت باشند و این ویژگی به آنچه کفش ساخته می شود بستگی دارد. عمدتا از ترکیبات لاستیکی برای تولید کف خارجی کفش استفاده می شود و برخی از این ترکیبات برای جمع شدن و دوام بیشتر نسبت به انواع دیگر طراحی شده اند.

کف خارجی کفش های پیاده روی معمولاً سبک و باریک بوده و انعطاف پذیری زیادی دارند. البته برخی از تولید کنندگان کفش از کفی کف کف پا استفاده می کنند. این زیره های خارجی قوی تر ، جمع شدن و ثبات کفش های شما را افزایش می دهد. معروف ترین نوع این کف های خارجی که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است "Vibram" نام دارد. کف ویبرام ترکیبی از لاستیک ، سیلیکون و کربن است که بسیار شبیه ترکیبات مورد استفاده در تولید لاستیک اتومبیل است.

کفش پیاده روی؛ چرمی یا غیر چرمی؟!

چرم ، جیر یا مش به طور معمول برای ساخت چکمه های کوهنوردی استفاده می شود. البته در بعضی موارد از ترکیب هر دو جنس استفاده می شود. کفش های پیاده روی ساخته شده از جیر یا مش ، فضای خوبی را برای گردش هوا فراهم می کنند و وزن کمتری نسبت به کفش های چرمی دارند. کفش های تمام چرم معمولاً سنگین ترین نوع هستند ، در حالی که انواع پارچه ای در سبک ترین دسته هستند. کفش های پیاده روی چرمی ، مانند شلوار استرچ ، دوام بیشتری دارند و به طور طبیعی ضد آب هستند.

این ویژگی کفش های چرمی را سنگین تر می کند اما خطر آسیب دیدگی را کاهش می دهد. با این وجود کفش های پیاده روی پارچه ای بسیار سبک و دارای انعطاف پذیری بالایی هستند اما آسیب دیدن آنها بسیار آسان است. به طور کلی ، چکمه های پیاده روی بسته به سبک طراحی و مارکی که انتخاب می کنید می توانند ضد آب باشند. ترجیحات شخصی و تجربیات گذشته دو عامل مهم در انتخاب چکمه های کوهنوردی جدید است.
منبع: https://allsport.ir
یکشنبه 13 تیر 1400 - 16:17
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر





برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


xتبلیغات
...
X بستن تبلیغات
نمایندگی هاست خرید هاست