زمان جاری : پنجشنبه 10 خرداد 1403 - 3:27 بعد از ظهر
نام کاربری :
پسورد :

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

کاربر گرامی:اگر تازه ثبت نام کرده اید لطفا قوانین انجمن را بخوانید،تا با مشکلی روبه رو نشوید.


تاپیک سایت های مفید و کاربردی
•´¯`•.چت روم تالار گفتمان اسکینک دات آی آر .•´¯`•
تاپیک جامع تغییر نام کاربری اعضای اسکینک

پاسخ جدید
نویسنده پیام
najma71
آنلاین

ارسال‌ها : 35
عضویت: 28 /7 /1400
محل زندگی: یزد
تشکر شده : 1
روش های تمیز کردن کابینت های چوبی


کابینت های آشپزخانه در برابر گرد و غبار و چربی زیادی قرار دارند. تمیز کردن کابینت‌ ها مهم است و برای این کار باید از موادی مثل سرکه و پاک کننده های رقیق استفاده کنید. در اینجا روش های مناسبی برای این کار یاد داده شده است.
برای نظافت منزل خود میتوانید از شرکت نظافتی مهرگان کمک بگیرید.
چربی، ذرات مواد غذایی و گرد و غبار روی کابینت ها می چسبند و تمیز کردن آن ها را سخت می کند، بنابراین توصیه می شود کابینت‌های خود را به طور مرتب تمیز کنید. هنگامی که کابینت‌ها نیاز به تمیز کردن عمقی دارند می توانید با استفاده از یک پاک کننده طبیعی مانند جوش شیرین، لکه های سخت و جرم‌ها را از بین ببرید. پس از تمیز کردن کابینت ها می توانید آن‌ها را جلا دهید تا مثل روز اول نو به نظر بیایند.
تمیز کردن کابینت به صورت روزانه
۱- یک فنجان سرکه سفید را با یک فنجان آب مخلوط کنید. این محلول تمیز کننده ضعیف برای پاک کردن روزمره کابینت‌های چوبی مناسب است. این محلول رنگ چوب را تغییر نمی‌دهد و موجب باد کردن آن نمی‌شود.
اگر نمی خواهید تمیز کاری را با سرکه انجام دهید، می توانید از محلول مایع ظرفشویی رقیق شده استفاده کنید. یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را با یک فنجان آب مخلوط کنید. همچنین می توانید از یک محلول شستشو موجود در فروشگاه ها برای این کار استفاده کنید.
۲- پس از هر آشپزی بهتر است کابینت ها را تمیز کنید، زیرا در زمان آشپزی ذرات روغن و مواد غذایی روی سطوح کابینت می نشینند. یک لیف حمام یا دستمال کهنه را در محلول آب و سرکه خیس کنید و با آن درب های کابینت و زیر کابینت ها را تمیز کنید.

توجه کنید که دستمال نباید خیلی خیس باشد، زیرا ممکن است به چوب آسیب برساند، بنابراین کافی است دستمال کمی مرطوب باشد. اگر با محلول سرکه کابینت تمیز نشد باید یک تمیز کننده مناسب را از فروشگاه خریداری کنید.
۳- رطوبت موجود روی در کابینت ها می تواند باعث به وجود آمدن ناهمواری روی چوب شود، با یک پارچه تمیز و خشک همه محلول هایی که برای تمیز کردن کابینت به کار برده اید را از روی آن پاک کنید.

۴- به طور منظم داخل کابینت ها را تمیز کنید. ادویه جات، ترشی جات و سایر مواد غذا‌یی که در کابینت ها قرار می دهید احتمالا گاهی اوقات نشت می کنند، بنابراین بهتر است داخل کابینت را هر چند هفته یک بار پاک کنید. همه چیز را از کابینت های خود بیرون آورید و داخل آن را با سرکه رقیق و یا محلول مایع ظرفشویی پاک کنید. سپس کابینت ها را با یک حوله خشک تمیز کنید و همه چیز را داخل آن قرار دهید.
اگر می خواهید از ریختن مواد غذایی در کابینت ها جلوگیری کنید بهتر است از ظروف نگهدارنده مناسب مثل ظروف فلزی و شیشه‌ای استفاده کنید. این ظروف برای نگهداری از ادویه جات و مواد غذایی خشک مناسب تر هستند.

اگر کف کابینت‌ها را با ورقه‌های پلاستیکی یا پارچه‌ای بپوشانید تمیز کردن آن‌ها راحتتر خواهد بود. مثلا هنگامی که وقت کافی برای تمیز کردن کابینت‌های خود را ندارید، می‌توانید روکش‌ها را در آورده و بشویید، سپس خشک کرده و دوباره در کابینت‌ها قرار دهید.

۵- کابینت ها را به طور منظم گرد گیری کنید. از پارچه‌های نرم و خشک برای تمیز کردن سطوح داخلی و خارجی کابینت استفاده کنید. تمیز کردن منظم گرد و غبار روی کابینت های آشپزخانه مهم است، چرا که چربی و بخار تولید شده در طول پخت و پز، باعث می‌شود گرد و غبار روی سطوح کابینت بچسبد. اگر شما گرد و غبار‌ها را به ندرت تمیز کنید، پاک کردن کثیفی ها مشکل خواهد شد.

تمیز کردن کابینت های چوبی به صورت عمقی
۱- پاک کننده مخصوص سطوح چوبی خریداری کنید. این محصول برای تمیز کردن چربی‌ها و دیگر مواد چسبنده، بدون آسیب رساندن به سطوح چوبی طراحی شده است. پاک کننده سطوح چوبی از سرکه یا محلول صابون ساده قویتر است، بنابراین اگر می‌خواهید کابینت خود را به صورت عمقی تمیز کنید، این یک راه حل مناسب است.

۲- ابتدا محلول تمیزکننده را در یک نقطه دور از دید روی کابینت تست کنید. اگر سطح کمرنگ یا مات شود، از پاک کننده استفاده نکنید و یک محلول ملایم تر را انتخاب کنید.
۳- محلول تمیزکننده را روی کابینت خود اسپری کنید. با استفاده از یک پارچه نرم محلول را با حرکات دایره‌ای بر روی کابینت های خود بکشید. از فشار دادن محکم پارچه روی کابینت خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث خراشیدگی چوب شود. تا زمانی که همه چربی‌ها و کثیفی‌ها از کابینت پاک شوند کار را ادامه دهید.

ادامه مطلب:
https://www.beytoote.com/housekeeping/wash-taint/cleaning1-wooden-cabinets1.html


یکشنبه 23 آبان 1400 - 19:50
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
sarafazli
آفلاین



ارسال‌ها : 7
عضویت: 29 /9 /1400
پاسخ : 1 RE روش های تمیز کردن کابینت های چوبی
فروشگاه کابینت شاپ سعی بر آن دارد تا باکیفیت ترین محصولات را با قیمت های بسیار مناسبی برای شما به ارمغان آورد تا بتواند رضایتمندی مشتریان خود را کسب کرده و به یکی از مشهورترین فروشگاه های در این زمینه تبدیل شود. شما نیز می توانید با توجه به نوع نیاز خود و مدلی که دوست دارید، یکی از بهترین و شیک ترین انواع آبچکان و جاظرفی کابینت را تهیه کرده و آن را در سبد خرید خود قرار دهید. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت هر یک از انواع آبچکان و جاظرفی کابینت به راحتی با همکاران ما در تماس باشید و از این طریق بهترین و دقیق ترین اطلاعات را نیز به دست آورید.
دوشنبه 29 آذر 1400 - 10:50
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
اطلاعیه جلسه مدیران اسکینک
moshajar
آفلاین



ارسال‌ها : 13
عضویت: 27 /3 /1400
پاسخ : 2 RE روش های تمیز کردن کابینت های چوبی
کابینت های چوبی این روزا آنقدر مدرن شدن که علاوه بر دردسر تمیز کردنشون انتخاب برای خرید عمده یراق آلات کابینت هم خیلی سخت شده مثلا برای خرید عمده دستگیره کابینت یا خرید عمده لولا و ریل انقد تنوع هست که آدم نمیدونه کدوم انتخاب کنه البته خوبیش اینه که به راحتی میشه یراق آلاتی رو خرید که با رنگ دکوراسیون همخوانی داشته باشه.ابزارعمده هایی که برا تمیز کردن معرفی کردید عالی بود همین که مستقیم و بی واسطه انجام میشه خودش خوبه.
یکشنبه 05 دی 1400 - 08:23
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
اطلاعیه جلسه مدیران اسکینک
soha65
آفلاین



ارسال‌ها : 2
عضویت: 3 /2 /1401
محل زندگی: تهران
پاسخ : 4 RE روش های تمیز کردن کابینت های چوبی
دستگيره کابينت جزو مهم ترين براق آلات کابينت آشپزخانه شما مي باشد که هم در زيبايي ظاهري آن تاثير مستقيم دارد و هم هنگام باز و بسته کردن درب کابينت با آن سر و کار داريد. دستگيره کابينت در دو مدل تک پيچ و دو پيچ ارائه مي گردد که دستگيره دو پيچ سايز هاي مختلفي دارد و بصورت عمودي و افقي مي توانيد آن را روي کار نصب نماييد. جهت خريد دستگيره کابينت از فروشگاه آنلاين ما بازديد نماييد.
شنبه 03 اردیبهشت 1401 - 14:27
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
اطلاعیه جلسه مدیران اسکینک
soha65
آفلاین



ارسال‌ها : 2
عضویت: 3 /2 /1401
محل زندگی: تهران
پاسخ : 5 RE
قفل ديجيتال يکي از ضروري ترين کالاها براي داشتن خانه اي هوشمند و امن است. اين دستگيره هوشمند کمک هاي زيادي به امنيت خانه شما مي کند. مثلا ديگر نيازي به حمل کليد نداريد و دچار فراموش کردن و جاگذاشتن کليد نمي شويد. اين دستگيره ديجيتال با نام هاي ققل الکترونيکي نيز شناخته مي شود.
شنبه 03 اردیبهشت 1401 - 14:28
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
اطلاعیه جلسه مدیران اسکینک





برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


xتبلیغات
...
X بستن تبلیغات
نمایندگی هاست خرید هاست