زمان جاری : پنجشنبه 07 بهمن 1400 - 2:26 قبل از ظهر
نام کاربری :
پسورد :

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

کاربر گرامی:اگر تازه ثبت نام کرده اید لطفا قوانین انجمن را بخوانید،تا با مشکلی روبه رو نشوید.


تاپیک سایت های مفید و کاربردی
•´¯`•.چت روم تالار گفتمان اسکینک دات آی آر .•´¯`•
تاپیک جامع تغییر نام کاربری اعضای اسکینک

پاسخ جدید
تعداد بازدید 14
نویسنده پیام
mgiranian
آنلاین

ارسال‌ها : 1
عضویت: 17 /9 /1400
6-MG 360 TURBO AT (ام جی)
ام جی اصالتا یک برند بریتانیایی است که در سال 1923 میلادی در انگلستان بنیان نهاده شد. ام جی که مخفف عبارت موریس گاراژ است، تا سال 1963 توسط ویلیام موریس موسس خود اداره می‌شد.
پس از مرگ آقای موریس این شرکت در حدود چهار سال بعد یعنی در سال 1967 به مالکیت بریتیش موتور درآمد. اندکی بعد نیز تملک آن به شرکت خودروسازی لیلاند بریتانیا واگذار شد.
نکته جالب آنجاست که گویا برند ام جی در طی سال های 1980 تا 1995 به کل تعطیل بوده و هیچ گونه محصولی را به بازار عرضه ننموده است. ام جی همچون کودکی آواره تا سال2006 تحت سرپرستی برندهای مختلفی همچون ب ام و، بریتیش ایر و اسپیس و ام جی روور درآمد.
درست در همین جا بود که پای یک ناجی شرقی به مهلکه باز شد. این ناجی شرقی کسی نبود جز شرکت سایک موتورز چین که با در اختیار گرفتن برند ام جی ، نه تنها آن را از ورشکستگی نجات داد بلکه کم‌کم موجب شکوفایی و رشد این برند در سطح بین المللی نیز شد.
دفتر طراحی و مهندسی برند ام جی در بیرمنگام انگلیس واقع شده و کلیه تولیدات ام جی پس از تایید آن به بازار راه پیدا می‌کنند، اما خط تولید اصلی این شرکت در شهر نانجینگ چین قرار داشته و از میان محصولات ام جی تنها سه مدل GS و ZS و هاچبک ام جی3 در انگلستان به فروش می‌رسد و خبری از حضور محصولاتی نظیر mg360 در اروپا فعلا در دسترس نیست.
چند سالی می‌شود که محصولات ام جی موتورز به صورت وارداتی در کشورمان حضور دارند. یکی از اولین محصولات آن نیز سدان زیبای ام جی 550 بود که در زمان خودش توانست به خوبی نام ام جی را در ایران بر سر زبان‌ها بیندازد و پس از آن محصولاتی نظیر ام جی 350، ام جی 6، ام جی 3 و شاسی بلند ام جی GS به بازار کشورمان راه پیدا کردند.
اما جدیدترین عضو خانواده ام جی در ایران که از قضا به صورت مونتاژ شده در داخل به دست مشتریان ایرانی رسیده، سدان سایز متوسط ام جی 360 است که در شهر تبریز و توسط شرکت صنعت خودروی آذربایجان (آذویکو) تولید می‌شود.


طراحی ظاهری و بدنه ام جی 360
ظاهر ام جی 360 به گونه‌ای است که می‌تواند در عین سادگی و زیبایی هم جوابگوی نیازهای روحی جوانان بوده و هم در خور شأن یک خانواده متین و متشخص ایرانی باشد.
طراحان ام جی 360 تلاش داشته‌اند تا با در هم آمیختن خطوط منحنی در کنار به کارگیری خطوط صاف با زوایای تیز و شکسته، ضمن القای حس هیجان به بیننده، آرامش خاصی را نیز بر قلب او حاکم نمایند.
نمای روبروی ام جی 360 از چراغ‌هایی با طراحی ساده و تقریبا زیبا تشکیل شده و لامپ‌های هالوژنی آنها به لنز تمرکز نور مجهز شده‌اند. سایز چراغ‌ها مناسب بوده و در دو طرف جلو پنجره بدون هیچ فاصله‌ای آرام گرفته‌اند.
جلو پنجره این خودرو که اضلاع بیرونی و نوارهای درونی آن به گونه‌ای هماهنگ، به رنگ کرومی درآمده‌اند، دارای طراحی ویژه‌ای می باشد به نحوی که شاید شما را نیز همانند نگارنده به یاد بال‌های گشوده شده یک خفاش و یا بهتر بگوییم نماد شخصیت ابر قهرمانی « بت‌من » بیاندازد.
نماد ام جی در وسط جلوپنجره وجهه مناسبی داشته و بر اعتبار این خودرو (ازجهت برند) خواهد افزود. به جهت افزایش حس جسارت و جنبه هیجان‌انگیز نمای روبرو ام جی 360، چندین خط حجم‌دهنده بر روی درب کاپوت و روی سپر جلو (در قسمت میانی و کناره ها) به چشم می‌خورد و بدین سان جلوه جسورانه‌تری بر چهره نسبتا ساده این سدان پدیدار نموده‌اند.
بخش زیادی از نیمه پایینی سپر توسط مجرای بزرگ و کشیده مشکی رنگ ورودی هوا به اشغال درآمده که ضمن کاهش هزینه‌های تولید در این قسمت، وظیفه تامین هوای مورد نیاز جهت خنک کاری اعضای درونی بدنه ام جی 360 را بر عهده دارد.
این بخش پلاستیکی که چراغ‌های LED روشنایی در روز را نیز در دو انتهای بالایی خود جای داده است، دارای طراحی چهار ضلعی ذوزنقه فرم بوده و تناسب خوبی با نمای چهره ام جی 360 دارد. آینه های جانبی نیز از این زاویه دارای طراحی دو رنگ (مشکی-همرنگ بدنه) بوده و چراغ راهنما را در دل خود جای داده‌اند.
نمای جانبی ام جی 360 پیچیدگی آنچنانی ندارد و علیرغم سادگی، وقار و متانت به همراه کمی جسارت در آن به وضوح قابل تشخیص است.
فریم پنجره‌ها از شمایل متناسبی برخوردار شده اما سایز آن اندکی کوچک به نظر می‌رسد. انتهای پایینی فریم پنجره ها نیز که به رنگ کرومی درآمده، همانند خودروی جک جی 5 به سمت بالا مورب شده و نمای خوبی را پدید آورده است.
یک خط حجمی به منظور زیبا و حجیم‌تر جلوه دادن خودرو، از انتهای چراغ عقب و پس از گذر کردن از ناحیه زیرین فریم پنجره‌ها با شیب ملایم به گوشه بالای چراغ عقب می‌رسد. یک چین خوردگی حجمی دیگر نیز با شیب بیشتر در محدوده تحتانی دربها و حدفاصل قوس گلگیرهای جلو و عقب مشاهده می‌شود.
رینگهای ۱۶ اینچی با طرح پنج پر دوگانه از طراحی و سایز مناسبی بهره می‌برند. به عقیده نگارنده می‌شود اینچنین بیان نمود که تا حدودی شباهت کلی میان نمای جانبی ام جی 360 با تویوتا کرولا مدل 2014 وجود دارد.
طراحی داخلی و کابین ام جی 360
پس از ورود به کابین ام جی 360 ، با فضایی دلنشین و فراتر از سبک طراحی خودروهای چینی مواجه خواهید بود. داشبورد این خودرو طراحی متشخصانه‌ای داشته و می‌شود گفت از استایلی مشابه برخی سدان‌های سایز بزرگ و لوکس برندهای معتبر الگوبرداری شده است.
همانطور که در سایر خودروهای چینی این رنج قیمتی نیز مشاهده نموده‌ایم، متریال عمده به کار رفته در داشبورد از جنس پلاستیک سخت بوده که البته برای خودرویی با این قیمت (به ویژه در نسخه پایه) راضی کننده به نظر می‌رسد.
برای خواندن ادامه مطلب و اشنایی با سایر محصولات و خدمات ما اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 17 آذر 1400 - 15:00
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر





برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


xتبلیغات
...
X بستن تبلیغات
نمایندگی هاست خرید هاست