زمان جاری : دوشنبه 06 تیر 1401 - 8:00 بعد از ظهر
نام کاربری :
پسورد :

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

کاربر گرامی:اگر تازه ثبت نام کرده اید لطفا قوانین انجمن را بخوانید،تا با مشکلی روبه رو نشوید.


تاپیک سایت های مفید و کاربردی
•´¯`•.چت روم تالار گفتمان اسکینک دات آی آر .•´¯`•
تاپیک جامع تغییر نام کاربری اعضای اسکینک

پاسخ جدید
نویسنده پیام
fatemeh7997
آنلاین

ارسال‌ها : 8
عضویت: 4 /12 /1400
محل زندگی: کرج
بهترین برنامه غذایی برای افزایش قد نوجوانا
یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های والدین در سرتاسر جهان، کمک به کودکان برای رسیدن به قد مطلوب است، زیرا نقشی حیاتی در ایجاد اعتماد به نفس آنها دارد. اگرچه مهم نیست که کودک شما کوتاه قد باشد، اما کمک به بچه ها برای به دست آوردن قد مناسب بسیار مهم است.
ژن ها نقش اساسی در تعیین قد افراد دارند، اما برخی از عوامل خارجی مانند رژیم غذایی مناسب نیز به طور قابل توجهی بر قد فرد تاثیر می گذارد. سبک زندگی، رژیم غذایی و ژن ها سه عامل تعیین کننده قد هستند که به بچه ها منتقل می شود. اگرچه نمی‌توانیم طرح ژنتیکی یک فرد را تغییر دهیم، اما می‌توانیم با پیروی از یک رژیم غذایی سالم و تغییرات سبک زندگی از رشد سالم حمایت کنیم. برای دانستن جزئیات بیشتر در مورد بهترین غذاهایی که می توانید برای افزایش قد در رژیم غذایی خود بگنجانید با ما در این مقاله سلامت از مجله والی همراه باشید.
در اینجا لیستی از مواد مغذی مفید آورده ایم که به رشد قد کمک می کنند.
1.پروتئینپروتئین ها می توانند با ساختن بافت های مختلف به افزایش قد کمک کنند، زیرا آنها بلوک های سازنده بدن ما هستند. این به حفظ سلامت استخوان‌ها، ماهیچه‌ها، بافت‌ها، اندام‌ها، پوست و دندان‌ها کمک می‌کند زیرا دارای اسیدهای آمینه خاصی هستند که برای هورمون‌های رشد طراحی شده‌اند. همچنین با عمل به عنوان آنزیم به تحریک واکنش های بیوشیمیایی در بدن شما کمک می کند.
2.مرغ

مرغ سرشار از پروتئین همراه با طیف وسیعی از مواد مغذی ضروری دیگر است که می تواند افزودنی عالی برای یک رژیم غذایی سالم باشد.مرغ سرشار از ویتامین B12 است، یک ویتامین محلول در آب که برای افزایش قد و حفظ قد بسیار مهم است.همچنین سرشار از تورین است، اسید آمینه ای که تشکیل و رشد استخوان را تنظیم می کند.اگرچه مشخصات غذایی دقیق می تواند بر اساس روش پخت و برش کمی متفاوت باشد، مرغ همچنین منبع خوبی از نیاسین، سلنیوم، فسفر و ویتامین B6 است.
3.ویتامین Dیکی از ویتامین هایی که نقش حیاتی در ساختن استخوان های نه تنها قوی، بلکه بلندتر را داراست، ویتامین D می باشد که هر چند مقدار قابل توجهی از این ویتامین از نور خورشید دریافت می شود اما برخی از غذا ها از جمله شیر، گوجه فرنگی، مرکبات، گل کلم و سیب زمینی سرشار از ویتامین D هستند و باید آن ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.از این رو بدن شما می تواند کلسیم فسفر را جذب کند و به طور موثر به شما امکان می دهد به قدی که از نظر ژنتیکی می توانید برسید.
4.بادام

بادام سرشار از بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای رشد قد است.علاوه بر اینکه مقدار زیادی چربی سالم را به همراه دارد، سرشار از فیبر، منگنز و منیزیم می باشد.
به علاوه، بادام سرشار از ویتامین E است، یک ویتامین محلول در چربی که به عنوان یک آنتی اکسیدان دو برابر می شود.کمبود این ویتامین مهم می تواند با عوارض جانبی جدی، از جمله توقف رشد قد در کودکان همراه باشد
بادام همچنین می تواند به تقویت سلامت استخوان کمک کند.
5.میوه ها

میوه ها دارای تمام ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر ضروری برای رشد کامل هر کودک هستند. بنابراین گنجاندن میوه های فصل به همراه میوه های موجود در سراسر سال ضروری است. میوه هایی مانند پاپایا، پرتقال، هندوانه، سیب، انبه و زردآلو از جمله میوه هایی هستند که منابع غنی ویتامین A و C هستند.
https://vally.ir/post/345/%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%BA%D8%B0%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%82%D8%AF

چهارشنبه 04 اسفند 1400 - 15:10
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر





برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


xتبلیغات
...
X بستن تبلیغات
نمایندگی هاست خرید هاست